Sunday, 5 February 2012

dari hati # february 2012


Assalamualaikum .hai .holo people . sekarang aku rasa lebih suka meluahkan rasa-rasa yang ada di blog.bukan lagi di facebook. Serius bila saya duduk sorang-sorang bila fikirkan nikmat yang Allah bagi ni memang tak ternilai banyaknya  .betapa banyaknya nikmat yang engkau bagi YA ALLAH . kenapa saya baru sedar ? mungkin terlalu alpa dengan urusan duniawi sampai lupa tentang nikmat yang Allah bagi .~astagfirullahalazim~

Saya manusia biasa .banyak kekurangan diri saya .mungkin lebih banyak kekurangan berbanding  anda diluar sana .tapi saya bersyukur .sekurang-kurangnya Allah kurniakan nikmat yang tidak ternilai ini pada saya . islam .alhamdulillah .saya masih berpeluang meneruskan hidup di bumi Allah ini . dan Allah memberi peluang untuk saya berubah .Alhamdulillah .

Ampunkan aku ya Allah .saya tertanya-tanya kenapa hidup saya sentiasa diuji sedangkan saya melihat orang lain bahagia .terdetik di hati saya ‘kenapa hal ini berlaku kepada saya ‘ .walaupun sudah diberitahu ujian yang Allah bagi itu adalah tanda Allah masih sayangkan kita .tetapi kadang-kadang saya tak mampu untuk tanggung ujian tu .saya terlalu lemah dan cepat berputus asa .Ampun kan aku ya Allah ..YA ALLAH tabahkan lah hatiku .permudahkan lah segala urusanku

Lemahnya saya .saya tak mampu nak menguatkan iman untuk mendengar hasutan syaitan .astagfirullahalazim .ampunkan aku yaAllah ..kenapa saya buat benda yang dilarang ? buka mata buka hati . Setiap hari jumaat ada kelas mengaji Al-quran di tempat saya praktikal . Alhamdulillah saya mengikuti kelas tersebut setiap minggu .saya terfikir kenapa saya tidak membaca al –quran sama seperti saya membaca buku-buku lain sedangkan al-quran itu jauh lebih bermanfaat dan berguna di dunia sebagai panduan .diakhirat sebagai penerang kubur .jahilnya saya .

Saya tahu pekerjaan itu satu ibadah .tapi saya tak tahu kadang-kadang saya merungut apabila diberi kerja ,mungkin kerana saya tak suka tugas tersebut .tapi walaupun tak suka saya mesti buat kerana itu adalah amanah yang dah diberikan . tanggung jawap yang perlu saya pikul diatas bahu saya sendiri . bukan atas tanggungjawap sesiapa .ikhlaskah saya ? sedangkan saya tahu .pekerjaan yang saya buat kalau tak ikhlas bagaimana nak dapat pahalanya ? .ya Allah aku ikhlaskan segala perbuatanku .amin

 TERIMA KASIH ALLAH~