Saturday, 4 February 2012

tak kenal maka tak cinta .eh iye ke ?


(entri menyentuh perasaan)


tak tahu kenapa aku suka sikit lagu ni 

Assalamualaikum w.b.t .semenjak dua ni memang ditakdirkan saya selalu update blog .mungkin ianya menjadi hobi baru saya setelah sebulan lebih berada di rumah . kalau kat tempat belajar mungkin masa lebih tertumpu kepada assignment dan facebook  face the book . salah taip .maafkan saya . saya sama seperti insan lain dalam hati ada taman . mempunyai naluri keperempuanan ..salah taip lagi .saya malas nak backspace . tak ape lah kan.

Sebelum tu saya nak bagi tahu ni .saya tengah dengar lagu cinta –cintun ni. tu best nak berangan tu .ha ha ha .tapi kena ingat .jangan terlebih berharap .memang tak ada apa yang mustahil dalam hidup ni tapi bermimpi untuk benda yang sangat jauh dari genggaman amatlah perlu dikurang kan .bimbang akan datangnya sifat kurang bersyukur.bagi saya lah.saya tak tahu pandangan orang lain di luar sana bagaimana .rambut sama hitam .hati lain-lain .walaupun nowadays rambut manusia ni dah ada bermacam-macam warna .tak pe .itu seni .ha ha ha .tapi saya pasti itu bukan senibina .iye saya pasti .

Orang selalu cakap  tak kenal maka tak cinta .tetapi sedarlah bahawa kadang-kadang bila dah kenal pun tak ada rasa cinta .tak kan nak bercinta dengan pakcik driver bas yang kau orang naik balik kerja tu ?boleh nak bercinta tetapi mungkin kau kawen dengan pak cik tu .kau kena kawen dengan first wife dia sekali.iye lah .kau kan nak jadi second wife dia .ha ha ha . saya tak tahu kenapa ,laju je tangan saya nak menaip huruf ‘H’ dengan ‘A’ banyak-banyak .erh .maafkan saya .

Cinta juga tak boleh dipaksa .eh ,siapa yang memaksa ? sejujurnya saya respect dan saya salute lah orang yang mencintai seseorang dalam diam. bukan sebab orang tersebut takut atau malu nak meluahkan tetapi dia tidak menyatakan cinta dia kepada orang yang di cintai agar Allah tidak kurangkan rasa cintanya kepada orang yang di cintainya .bertuah sungguh orang yang dicintainya kan ? mimpi untuk dapat seseorang macam ni .Ahh sudah ....

‘Ku titiskan air mata ini untukmu
      Saat kau lepaskan cintaku untuk dirinya’
- sudah cukup-republik

Bila dah bercinta bagai  ,ada satu masa saya kita ditinggalkan . itulah siapa suruh bercinta kan ?belajar main-main .bila putus cinta .makan tak kenyang,mandi tak basah,tidur tak lena( ayat standard orang putus cinta.) .. tapi sedarlah daripada terus mengenang nasib ditinggalkan lebih baik  berdoa pada Allah . eh ? bila bahagia semua tu entah kemana . bila sedih kau kembali ke pangkal jalan .  Allah tu maha Pengampun lagi Maha penyayang .andaikata dah jauh tersasar pun selagi hidup roh tak terpisah dari jasad selagi itulah kita berpeluang untuk bertaubat . ingat lah. Awak insan bertuah .jangan sia-siakan peluang kedua yang Allah bagi iye awak .

Baru saya perasan .entry saya banyak kisah cinta2 .saya pun tak tahu kenapa .mungkin sebab sedih sikit kan .tapi tak ape .saya dah ada arah tuju hidup saya .tak terus hidup dengan bayang-bayang yang samar-samar kan ? lebih baik tak ada daripada tak pasti .setuju ? LA TAHZAN ~




:: tapi lah kan .saya rasa sedih tu tak lama kan ? itu pendapat saya .pendapat kau orang macam mana ?