Tuesday, 15 May 2012

the game you play you always win .who say ?



Dunia terdiam saat manusia menjadi kejam

‘ the game you play you always win’

Apa yang aku rasa hari ni adalah bagai mendapat tamparan hebat ‘aku rasa bagai ditampar menggunakan selipar jepun ‘luluh hati .perasaan bila masa terasa seperti dia menjauhkan diri dari aku.aku salah ?
Sejak kebelakangan ni kawan aku selalu tanya
Kawan : kau kenapa ?
Aku : sedih , hati rasa macam patah seribu . (ayat yang seringkali aku pakai bila aku sedih dengan sikap ‘dia’)
Kawan : sabarlah .
(dia dah boleh faham perangai aku .

Yang aku boleh kata , aku cuba sabar . aku tahu suka duka sedih ketawa senyum . itu semua mainan dunia .

Dan akhirnya tepat keputusan aku untuk memutuskan tali ‘persahabatan ‘ (cinta monyet pun mungkin.) dengan dia .
Sedih ? mahunya aku tak sedih .tapi itu tak lama .senyum. cepat atau lambat  itu hanya satu garis masa . andai tidak memutuskan hari ini . esok lusa mungkin putus . tak siapa yang tahu . jadi jangan sedih . ha ha . -ketawApaksa

Menyesal .? Tidak sama sekali .aku tak pernah menyesal dengan apa yang berlaku dalam hidup aku . kerana hidup aku uniq . seperti orang diluar sana . – senyum

Peluang ? Walaupun rasa seperti jiwa aku telah pergi itu tak bermakna aku akan terus tertekan dengan  teringatkan dia .sorry . Senang ke nak lupakan dia ? aku jawap entah tapi aku akan cuba . aku tahu semangat boleh buat kita Berjaya .



Orang kata cara nak lupakan orang macam ni

Buang segala gambar gambar dia –done
buang nombor telefon dia –done .err aku tak pernah simpan.
Block facebook dia - done . ofcourse la .
Unfollow twitter dia - aku tak pernah follow .
Tukar nombor telefon aku - ergh .aku tak nak tukar . tak tahu ke no fone aku tu no bertuah . –ketawa . perasan betul .ha ha ha .
Buang dia dari hati – susah ? aku tahu susah . tapi kalau orang lain boleh kenapa aku tak boleh ?
Cara untuk melupakan si dia . sibukkan diri dengan kerja . jangan bagi teringat kat dia . sebenarnya bukan kerja aku memang banyak ke ? ehemm ...
Seorang ayah berkata masalah cinta tu tak lah besar mana . tidak sebesar masalah ayah menjaga seorang anak perempuan . sebab itu aku masih tersenyum . dan yang membanggakan aku bukan senyum paksa tetapi senyum kerana aku tetap rasa menang .-senyum lagi .ketawa .haha .








No comments:

Post a Comment