Tuesday, 15 May 2012

maafkan saya


    

Bismillahirahmanirahim .


Kisah aku hari ni sama seperti hari-hari semalam .hari yang kosong . bukan tanpa kasih sayang tapi kerana perginya orang yg disayang . ahh tak mengapa . kata orang sayang tu boleh dipupuk.ketawa. tipu mungkin .ha ha .
Apabila yang pergi datang kembali .itu buat aku ingin tersenyum .tapi senyum itu hanya seketika . senyum itu diragut tak sampai sehari . sedih ? ahh ,aku perempuan . memang terdetik rasa sedih . tapi aku kan kena kuat . wahai en. Awan . aku akan teruskan permainan ini sampai kita sama-sama penat .kita sama-sama letih . dan aku tahu aku akan usaha sampai aku rasa puass . ‘puas itu menang .’

En.awan : makan tau syg . selamat tengah hari .senyum.
Aku   : silap send ke ? #ketawa . sedangkan hati terluka

En.awan : send kat awak la sayang .
Aku : awak kan banyak sayang .#ketawa

En.awan: ketawa . mana ada lah ,bukan senang nak sayang orang tau .
Aku : ketawa . iye lah tu .

(perbualan seterusnya aku kira tidak penting .)
#encik awan mahu makan masakan yang aku masak . #aku senyum .kalau aku masuk masterchef bolehlah aku masakkan untuk dia . #ketawa





Surat untuk Encik awan 
encik awan yang saya sayang . senyum . semalam saya online muka buku . saya tak Nampak pun awak online . mungkin saya lupa bahawa saya offline chat .oh .itu tak penting
saya tengok status awak . awak kata awak joget ? awak ada cikaro . Ya tuhan . saya terkejut ,saya ingat awak dah betul-betul berubah . mungkin sebab ini tuhan nak saya jauhkan diri saya dengan diri awak .sebab tuhan sayangkan saya . dalam masa yang sama , saya tahu tuhan sedang uji saya . kawan saya tersasar . saya kena pilih .untuk kawan saya terus hanyut ataupun saya tarik kawan saya . saya sayanggg kawan saya . En. Awan .tolong lah faham .
saya tak sanggup nak tengok awak terus hanyut dengan dunia ‘kotor’ (maafkan saya kira awak rasa perkataan yang terkeluar dari mulut saya ni kasar .)
kenapa saya nak ubah awak . .
pertamanya sebab awak kawan saya . saya takkan nak diam bila kawan kawan saya macam ni .Ya Allah . fahamlah hati saya ni . saya tahu, saya bukan kawan awak yang baik .saya tak mulia .saya tak sempurna .kalau boleh saya nak awak jadi diri awak .awak yang lebih baik daripada saya .awak yang sentiasa membahagiakan mama dan ayah awak .awak tak pernah rasa kehilangan mak ayah . awak boleh senyum .awak boleh ketawa bila saya cakap . tapi awak berubahlah sebelum terlambat . menyesal tak guna awak .semua keputusan di tangan awak .
hari ini awak hidup dengan kehidupan social awak nanti bila awak jumpa jodoh awak .awak berkahwin .dan awak ada anak .awak nak ke anak awak social macam awak .?
anggap saja awak ditempat ayah awak . .

: encik awan maafkan saya atas kekasaran bahasa yang saya guna . satu yang nak awak tahu . saya takkan biarkan kawan saya jadi macam ni .itu janji saya . andai saya Berjaya mengubah awak .alhamdulillah . itu tanda Allah sayang awak .dia terima awak . tapi andai awak terus macam ni . saya terpaksa undur diri dari jadi kawan awak .doa saya .semoga Allah bagi kehidupan yang terbaik untuk awak .salam sayang .


*saya tak tahu nak cakap macam mana kat awak .saya tulis lah kat sini ..hmm  .