Wednesday, 6 June 2012

kekuatan itu datangnya dari hati


Bismillahirahmanirahim .dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha penyayang .
Hari ini hari biasa .hari yang sama dari sebelum-sebelumnya . Cuma kisah hari ini adalah apabila aku ‘bertemu ‘ dengan orang-orang yang membawa aku kearah kebaikan .
Alhamdulillah .terima kasih ‘orang’ tersebut .
Kisah ini adalah kisah seorang bakal doctor . kisah yang mana menguatkan lagi untuk membawa aku kearah kebaikan . semoga diberi ganjaran pahala kepada beliau . senyum
Dia .seorang bakal doctor .tapi dia juga seorang pesakit .sakit yang membuatkan beliau terpaksa makan ubat painkiller selama tujuh tahun . tujuh tahu bagi aku bukan satu masa yang singkat . dan terpaksa makan ubat tersebut sebelum ke kuliah .setiap hari . walaupun sakit  kalau ada ceramah agama  dia tetap pergi. digagahkan juga kakinya kearah kebaikan .ya Allah .besarnya ganjaran pahala untuk dia . kakinya yang sakit itu tak menghalang dia untuk kearah kebaikan .kaki kita ?
Dan hari ini juga aku terbaca kisah arwah adik yasmin johan  .(kauorang google .mesti jumpa )  . lebih dikenali  trend remaja twitter ke apa.dia ni ada nama omputeh sikit .aku tak pandai nak eja .maafkan atas kekurangan aku .
 .. adik ni telah kembali ke rahmatullah .sedekah alfatihah untuk dia .amin ya rabbal alamin .

dia excident kat langkawi . kes yang van excident dengan motor .(aku tak tahu cerita lanjut. )
Macam mana aku kenal dia ?
 adik ini ada post kat twitter , buku malam pertama di alam kubur .seolah-olah tahu dia akan pergi tak lama lagi .aku ada baca blog dia .dan apa yang aku rasa . sayu .
kita ? dah besedia ke nak menghadapi malam pertama di alam kubur ?
aku.
sudah tentu belum.
kau ?
aku terdiam
putaran akal berfikir bagaimana nasib ku disana nanti .
jawapnya hanya Allah yang mengetahui .
semoga Allah tunjukkan aku jalan yang lurus .




seterusnya aku bangga . kerana mampu untuk membuang rasa sayangku kepada manusia kerana Allah taala . walau aku tak mampu untuk terus melupakannya .aku tahu . itu fitrah . fitrah manusia untuk rasa disayangi dan dicintai . ahh .lupakan semua .
benda yang aku rasa sukar adalah bagaimana aku sedang bahagia .tiba-tiba terpanggil aku untuk berubah .aku akur  dan aku redha .hilang cinta manusia . mulanya aku rasa kosong . Alhamdulillah walau aku hilang cinta manusia .tapi aku dapat cinta Allah . dan aku tahu Allah nak bagi aku kawan yang baik-baik . husnuzon .
walau
aku masih jahil
aku banyak dosa
aku banyak khilaf .
namun ,
masih Allah bagi pertolongan
masih Allah bagi aku kekuatan untuk aku berubah
Alhamdulillah.terima kasih Allah .

namun .aku sedikit terkilan .kerana kekurangan diri aku .aku tak mampu bawa kawan aku . ‘dia’  kearah kebaikan . maafkan aku . dan satu yang aku tak pernah lupa untuknya .doa aku agar dia berada di jalanmu ya rabbi . kuatkan aku ya rabb .








No comments:

Post a Comment