Sunday, 10 June 2012

lapan haribulan enam dua ribu dua belas


(Entry :rutin  harian aku)

Bismillahirahmanirahim . dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha penyayang . segala puji bagi Allah tuhan sekalian alam .assalamualaikum .senyum .

Tentang hari ini . hari ini sama seperti harihari semalam . hari yang penat ? sebab kerja ? jangan mengeluh penat sebab kerja .itu ibadah (;
Aku fikir hari ni hari terakhir aku memijakkan kaki di bumi MDP  . l. Namun dengan izin Allah , aku perlu berkhidmat untuk satu waktu lagi .satu waktu yang mana aku perlu membantu orang yang banyak berjasa dan orang tersebut terpaksa bersusah payah untuk mendidik aku .terima kasih hamba Allah tersebut .doa aku agar dia sentiasa berada di bawah lindungan Allah .
Pagi tadi aku pergi kerja dalam lingkungan lapan pagi.sampai di pejabat lapan dua puluh tiga pagi .bagi aku,itu belum terlalu lambat lagi . ketawa .okay .aku tahu aku lambat .hihi .
Tangan kiri pegang tempat bukak pintu dah , tiba-tiba handphone cikai aku bunyi-bunyi .keluar lagu .glade you came .ohh see , pakcik dah call aku .
memerlukan aku mungkin .

Pakcik : tido lagi ke ?
Aku : takde lah .dah depan ofis ni . .(gelak gelak sikit )
Dalam office
Pakcik :pakcik ingat awok tido lagi.
Ayie gelak .sengal betul .maluuu .. 
Aku : mane ada lah , dah kat bawah lah tadi . gelak lagi .adoii .

k.fine .aku tengok mereka bertiga dah bermusyawarah pagi pagi . kuat gossip betul .
siapa ?
pakcik , ayie  dan wani lah . (aku datang lambat sikit kan )
tak boleh berenggang langsung .hehh !
duduk join mereka bincangkan masalah Negara .lepas tu pakcik ajak pergi breakfast (macam tiap-tiap pagi yang sebelumnya)
lepas makan balik office dan duduk-duduk online facebook . ajak pakcik pergi buat aduan ,pakcik kata dia mengantuk . ok .tak apa , (;

dalam kurang lebih pukul sepuluh pagi . dah buntu tak tahu nak pergi mana .pakcik ajak aku makan buah durian kat pekan riverfront .ohhmeng .haha boleh aku kata itu dah kira luar bidang . ahh tak apa rasanya . ngehehe
dan aku bertiga pergi makan durian .yohoo !k. tak cukup sorang.ayie kena tinggal . dia pergi ‘buang ‘ ..rugi je .kalau tak boleh pergi makan durian dengan kitaorang .haha .makan durian musang king . sebelum ni aku tak pernah dengar pun .yang aku tahu buah durian .durian yang banyak duri .tu jelah ..

balik tu ayie bising tak bawak dia . sampai ke petang tak habis habis dengan issue durian dia .haha .takpe ayie , nanti pergi dengan abang firdaus ye .
tiga petang. Masuk dari lunch , aku borak-borak kejap dengan encik saiful,encik mat .dan dengan wani ngan ayie lah . gila bising .nasib baik ambil port belakang .hehh .
tiba-2:
 lin wani  (pakcik panggil suh masuk bilik bos .maluuu .)         
bos bagi gaji . haha . terima kasih bos .ni lah last saya masuk bilik bos ni (cakap dalam hati )
dan . ohh . isnin kena datang lagi ?? ohhmenggg !
okay bos .isnin saya datang . terima kasih sebab bagi kepercayaan pada saya untuk buat kerja kerja ni  ye bos .hehh .
okay .isnin saya kena datang lagi . senyum .sebab boleh bising-2 lagi . har har har . *gelak jahat .
sampai belakang .
abang emi suruh belanja kfc
cek mat suruh belanja anw
ayie special sikit . suh belanja durian .ohhmengg .haha
note : wani ingat hari ni dah last day .dia kasi kura-kura warna biru .warna faveret tu . mekasih wani (;
sebab-sebab mereka rapat dengan aku nilah buat aku susah nak berhenti .mesti sedih kan .entah bila jumpa lagi .hmmm . tapi satu masa aku kena pergi .kalau tak pergi sampai tua lah aku tak grad . sedih aku .hehh .