Sunday, 17 June 2012

meninggalkan atau ditinggalkan . ohhmengg .


(Entry : pengalaman dan cinta dan pengalaman cinta  )
Bismillahirahmanirahim.assalamualaikum .

Kalau entry gedik ni buat kau orang tak nak hit blog aku dah .ok tak pe .tak pe .okay fine . merajuk ni . (bohh sorang pun tak nok pujukkk!! )

Aku rasa macam aku jatuh tangga cinta lah .sebab bila aku pandang dia ..rasa macam love banyak-banyak keluar dari mata aku .macam belon . hoihhh !ape aku merepek ni ? tolong lah .tolong .tolong tolong..!!!

Orang cakap kan .
‘jarang lelaki nak berkawan baik  dengan perempuan  melainkan nak cinta perempuan tu . ‘
Piweeet !
*stop *

Okay .sudah sudah la menggedik . .
Boleh aku nak bercakap tentang cinta ? hari ni je .esok aku cerita lah pasal lain pulak .alaa .boleh laa .boleh laa .boleh la ..boleh blah .

Mula nak bercinta
putus cinta
masalah cinta
cinta hakiki
cinta abadi
cinta itu milik Allah .

Dah banyak kali aku cerita pasal cinta kan ? mungkin tak apa .itu lumrah .itu fitrah manusia .

‘jika diberi pilihan memilih yang pertama atau kedua .maka pilih lah yang kedua sebab kalau ada yang kedua bermakna yang kedua itu lebih bermakna dari yang pertama ‘

.lai lai .sape nak beli ?nah pakwe hengsem sekilo .hehh .

Eh kejap ? kau rasa patut ke pilih yang kedua ? aku rasa ,tak payah pilih dua dua rasanya .ehemm .

You know why ?

Sebab aku rasa kalau yang pertama ditinggalkan .probably ! mungkin !akan ada yang ketiga satu hari nanti .dan yang kedua ditinggalkan sebab yang ketiga tu lagi baik dan cun dan hengsem dan kacak dan lawa dan jelita dan gojes dan so on ? aku nak menakutkan kauorang ? ehh mane ada . and  better kau orang yang pertama ,kedua dan ketiga ni pergi cari orang lain yang tak ada kedua dan ketiga .means ,kaulah yang pertama dan terakhir .

Mesti kau rasa dihargai .kau rasa bahagia ,kau rasa cukup.dan kau rasa bangga sebab kau adalah yang pertama dan terakhir .

“Lelaki yang baik untuk wanita yang baik.dan begitu juga sebaliknya .”

 kau orang pernah dengar ayat ni  ? mesti pernahkan ? kalau bab bab cinta .mesti pernah .expert dan ohhsem dalam bab ni . bukannya aku tanya structure apa yang boleh guna untuk bina stadium  ? berapa tebal saiz dinding rumah ? kan . (saiz dinding rumah kita 150 mm ye kawan kawan ) k. Saya bukan lecturer .

Tapi aku faham perempuan ,.iyelah sebab aku kan perempuan .
Bila dah dapat .memang kita sayang . sebenarnya sejak azali lagi .perempuan ni sifat dia penyayang . ehem .lelaki(s)  tu je yang tak pandai nak hargai .perasan hengsem lettew ..oh wait .kejap lagi aku cerita pasal lelaki .
Perempuan.sifat dia memang penyayang .dari kecik sampai bila bila .boleh aku kata girl kontra dengan lelaki .? .kita tengok  dari sudut lahiriah .
Kalau hati aku lembut (girl)
hati kau lembut (boy)
Edak ke same je ? boring rite ? .err boleh aku kata aku terbayang mak nyah? Yang tak lembut nak jadi lembut . tak payah nak eiuuw-2 sangat lah . .

‘Allah tak akan mengubah nasib sesuatu kaum ,melainkan kaum itu mengubah nasibnya sendiri .’

Berbalik kepada fitrah manusia .kalau lelaki buatlah cara lelaki .kalau perempuan buatlah cara perempuan . hancur hati mak ayah .ada orang ambik tahu ? syurga tu .jangan buat main main .

Allah takut kita boring . dia jadikan perasaan kita (perempuan ) dengan lelaki lain .biar hidup ni saling memerlukan dan saling melengkapi .sebenarnya lelaki yang buat hidup kau orang huru hara .kacau bilau , porak peranda , buat korang tak makan sampai seminggu .frust menonggeng-nonggeng .nangis sampai tertidur (tak pe buat lah lagi .nampak comel.macam baby ) , buat kauorang buat kerja gila .nak tahu kenapa ?
Sebab . anda sedang bertemu dengan orang yang salah .tadaaa :P .iye .sebab korang bertemu dengan orang yang salah .sama macam aku .tapi kita dah tau salah . kita tak nak perbetulkan .sebab
“Baby sayang bie “
“i sayangg u “

Eeiiuwww . boleh aku kata itu lagi menggelikan daripada melihat mak nyah.maknyah punya  dress up ?  .oh mengg ..

Heh .pergi jahanam lah dengan sayang kau . opss .sorry sorry .ter ‘emo ‘ lebih .adrinelin terlebih mengalir .wehe :P

Dan aku rasa .cukup-cukup lah sayang orang yang tak sayang kita .cukup-cukup lah jadi hamba cinta ,cukup-cukup lah gaduh siang malam sebab kau tak bagi boyfriend kau putuskan relationship . sebab semoga satu hari nanti akan ada seorang lelaki yang baik datang pada kita .semuanya dengan izin Allah . J

kalau kita redha dengan ketentuan Allah
insyaAllah kita sentiasa hidup dalam keredhaan Allah .

Dan .kau jangan pernah sedih .kau jangan pernah menangis.kau jangan pernah rasa tak ada yang sayang kau .kau jangan rasa kau jatuh bila si boyfren kau bersama dengan perempuan lain . kau jangan kata dunia tak adil .kau jangan kata lelaki tu macam macam .kita kan perempuan . bukan nak suruh cover cun bagai tapi untuk kita tahu betapa untungnya kita .Allah sayang kita .ujian putus cinta ? itu sekecik kecik ujian je dear .

Allah ‘jaga ‘ kita .sebab tu dia putuskan . sebab dia sayangg sangat kat hamba dia .tak nak bagi kita hanyut . .

Awak awak kawan kawan saya yang cantik dan cun sekalian .jangan bersedih .sebab dunia ni adalah sangat hina untuk ditangisi .okay ? J

Si lelaki ?
Awak yang hensem
awak yang kacak
awak yang pandai mengayat .
saya tahu awak ni lelaki limited edition .
tapi jangan buat perangai tak macam orang limited edition .sayang kan ?
saya tahu sekarang .akhir akhir zaman ni .lelaki kurang
ada yang kata lelaki kurang sebab
ramai masuk penjara .mereka tak limited edition macam awak kan ?,eh tapi bukan awak yang kena kejar .awak yang merempit tu ke ?
langsung tak limited edition lah kalau macam tu .
sedih dengar .
ada jugak yang cakap lelaki kurang sebab
waktu kapal titanic karam dulu .
yang dapat naik bot ,kanak kanak dengan perempuan je
yang lelaki . mati kesejukan .sebab dekat dengan iceberg kan .
( terima kasih sebab jaga perempuan baik baik .)
janganlah bangga .aku  cakap betul ni . .