Monday, 4 June 2012

Putus cinta



Bismillahirahmanirahim. assalamualaikum awesome boy n girl .
Putus cinta .ahh .satu ayat singkat yang mana boleh membunuh dalam diam .yang boleh buat pecah saudara and so on .tapi yang aku tertanya – Tanya kenapa manusia hanya fikir negative ++ bila orang putus cinta ? why not kita anggap itu takdir yang boleh buat aku bahagia suatu hari nanti . andainya sudah ditakdirkan tiada tindak balas kimia antara kita .masing-masing mencari salah pasangan . buat apa nak couple-couple bagai . sedangkan itu selangkah kearah kita membina hidup bersama pasangAn . andai kata kawen dengan orang yang tak berchemistry . besar kebarangkalian untuk beli pinggan mangkuk seminggu sekali . itu pendapat aku .pendapat engkau orang ? aku tak tahu . senyum . (aku berimpian untuk beli pinggan polisterin saja dirumah .andai dilayang ke udara . lebih jauh pinggan itu terbang bebas aku rasa ).sesiapa yang nak buat test .korang boleh cuba .senyum .
Andai aku ditakdirkan pasangan yang social ‘over dose’  .sama sekali aku tidak menyalahkan takdir .mungkin itu salah satu cara kita mendekatkan diri kepada Allah . mungkin dari situ kita sedar Allah sedang menguji kita . member seorang kawan yang hampirr hanyut yang mana kita perlu tolong agar si dia dapat meneruskan hidup dengan sempurna . kalau dah putus pun sure tak sedih sangat .mesti tak terkilan sangat kan . ha .kenapa ? aku rasa kau orang tahu kenapa .senyum .
Andai pula aku ditakdirkan dengan seorang lelaki yang baik dan henggsemm dan kacak dan lawa  .andai tiada jodoh . ape boleh dibuat . takkan nak jadi second wife aron aziz ? ohh menggg . itu salah . andai dia bukan jodoh kita  ,bersyukurlah . sebab kita mungkin dapat yang lebih baik daripada itu .mungkin dapat pemilik syarikat proton . nanti kawen boleh susun kereta preve buat hantaran  banyak-banyak .kan .ohhsemmm gitew ? kalau setakat letak brosher .tak boleh kawen .ketawa .