Sunday, 10 June 2012

yang berlalu biarlah berlalu . .


(entry : yang lalu biarlah berlalu ..)

sepuluh hari bulan enam  dua ribu duabelas 

Bismillahirahmanirahim .segala puji bagi Allah tuhan sekalian alam .Boleh aku mula bicara ? kalau tak boleh .sila tekan  ctrl + w serentak  . senyum . eh eh takde lah .aku main-main je .
Apa yang aku nak cerita adalah sesuatu yang boleh buat aku bangkit dari jatuh .

aku mengharap andai anda yang baca ni adalah orang yang ‘jatuh’ sama seperti aku .bangkit semula sebab kita dilahirkan untuk menang !

 ‘ sebenarnya manusia tak perlu melihat masa lalu dan memalingkan wajahnya kebelakang kerana angin terus menghembus kehadapan ,air mengalir ke hadapan ,setiap khalifah akan berjalan kehadapan .dan sebab tu lah kita jangan pernah menyalahi sunnah kehidupan .’ Cuma... awi dalam cerita kembar siang tu je bawak kereta undur ke belakang ?kan ?  . itu salah . (;

Sejarah lama ? lipat dan jangan lihat semula .kurung dan lupakan sejarah itu dalam penjara .ikat dengan tali sekuat yang boleh .agar ‘sejarah ‘ itu tidak berhak lagi melihat cahaya .

Sedih ?kesian ? tak dapat nak lupakan ?
Buat apa nak sedih?
buat apa nak kesian ?
buat apa nak ingat lagi ?
Itukan hanya kisah lalu .kisah yang bikin bunuh kita dalam diam .kan ? kan ?

Kembali membuka sejarah lama sama macam nak korbankan diri .
bikin hati rasa resah
rasa gelisah
rasa sedih dan
rasa takut .
Jadi .jangan ingat lagi .

Dalam sebuah riwayat diceritakan bahawa terdapat segolongan orang yang mengerti bahasa binatang .orang tersebut bertanya kepada keldai
“mengapa engkau tidak mahu merenungi apa yang berlaku ?’ keldai menjawap “kerana aku tidak suka kebohongan “

Aku baca ni dalam buku don’t be sad .siri satu .