Friday, 10 August 2012

saya suka apa adanya saya


Jumaat .duapuluh satu ramadhan seribu empat ratus tiga puluh tiga hijrah .Cuma beberapa hari sahaja lagi .umat islam seluruh dunia nak sambut raya .
Dah janji nak update hanya untuk seminggu sekali . banyak persoalan kat kepala ni . nak keluarkan . biar aku urai sampai usai . Cuma jangan bersepai . bahasa apa yang aku guna ni .jawapnya .saya belajar dari orang lejen dalam blog-blog cinta jiwang tangkap lentok tu saje .saya tidaklah jiwang karat seperti mereka *senyum.

Kebetulan minggu  balik kampung .tak kebetulan mana lah memang selalu excited lebih nak balik .orang tak balik pun aku balik jugak . jeles ? sapa suruh belajar jauh jauh .dekat dekat sudah . tapi time balik raya tu tak meriah sangat lah kan . alah tak pe lah .raya sekali je setahun . balik rumah ? tiap tiap minggu .see ? manfaatkan sesuatu mengikut kadar yang betul . tiket bas pun . lima ringgit tiga puluh sen .tiket bas kawan aku lima puluh tiga ringgit . mahal tu . *sengih sengih .saya suka tentang apa adanya saya .

Tapi minggu ni ada program . pengurusan jenazah katanya .tak dapat balik. dah terindu kat mak saya .urghh .(aku tak join pun sebenarnya)

Abang : nak aku ambik awak tak ? dah ada kat kuantan ni .
Aku : minggu ni tak balik
Abang : kenapa?  tak boleh balik ke ?
Aku : haah , ade program pengurusan jenazah
Abang : haha ,elok lah tu awak pergi
(psstt .abang aku tampor awok nok ? ) –slow je cakap dalam hati

Masuk bab hati
Apa yang orang tak tahu . aku sedang tersepit . ya tersepit antara kedua dua orang yang aku sama-sama sayang . orang yang sama-sama penting. Orang yang sama sama susah senang dah orang yang samasama tu adalah (cukup untuk aku bisik dalam hati ) .

Baru hari ni aku faham susah menjadi orang tengah . dan ya , terpaksa menjaga hati setiapnya , memerlukan ‘slow talk’ dengan kedua-duanya . dan apa yang buat lidah jadi kelu ,langkah jadi kaku . aku tak boleh untuk memberikan yang terbaik pada kedua nya sekali . masalah mungkin boleh diselesaikan .tapi hati ?

Hati . benda paling susah nak jaga . imma right ? hati orang ke hati sendiri ? jawapnya sama sahaja asal masih dipanggil hati .maafkan saya .

Minggu ke empat pengajian . rilex-rilex saja . pukul empat pagi baru tidur .buat design . ? itu biasa . biar hasilnya tak seperti manusia manusia awesome yang lain tapi saya dah cuba yang terbaik untuk diri saya .

“Allah tak pandang kau punya pointer tapi Allah pandang usaha dan effort yang kau bagi “ *please taknote .


Oklah dah habis merepek.selamat malam J