Wednesday, 12 September 2012

impian

impian aku yang orang tak penah tahu .


Impian,
jalan hidup,
permulaan kejayaan?

ya ,

Tiga impian ,(dalam masa setahun starting from now)

# 01 :lepas habis diploma ,
nak sambung degree ,
then ,
bachelor in architecture ,

#02 : nak cuba hidup jauh dari keluarga ,
jauh jarak,
bukan jauh hati,
nak cuba berdikari,
taknak cengeng-cengeng lagi.


#03 : nak grad diploma on time ,
tak ada carry module ,
no extend ,
no gb ,
pointer pun mestilah nak yg paling paling tinggi ,
boleh score ,

Semua orang ada impian , dan diatas  tu impian aku .
Menghadap pantai,
angin pantai , sedap
laut tenang ,
macam faham apa yang kita mahu,
ia jadi apa yang kita nak rasa,
Pandang laut ,
Nampak impian ,
di tengah laut tenang ,
aku Nampak impian ,
impian,
impian ,

Nampak,
impian pertama,
tengah laut,
kat situ aku Nampak,
aku tengah senyum,
gembira ,
melangkah masuk u
utm skudai ? mungkin .

pandang lagi,
Nampak impian kedua,
Nampak keluarga ,
yang serius aku sayanggg sangat-2 tu ,
bagi aku hidup berdikari,
bagi aku jadi,
anak yang boleh harap diri sendiri ,
Aku senyum,
Aku pandang lagi laut tu ,
Nampak impian ketiga ,
aku Nampak hari aku graduate ,
pegang segulung diploma ,
pakai jubah konvo,
pegang bunga ,
aku senyum lagi ,
dan aku senyum puas ,
Tiba tiba ,
ada satu tembok ,
yang besar,
yang halang dari aku pergi kat impian aku tu ,
mulanya,
serius,
aku kecewa ,

tapi ,aku pandang belakang,
ya,
ada sesuatu yang sedang perhatikan aku,
yang support aku,
yang bagi pengharapan pada aku,
yang bagi kekuatan pada aku,
yang nak aku Berjaya ,
yang nak aku usaha ,
sebab ,
aku hamba Dia ,
Allah Hu Rabbi ,

aku nampak bayangan  Dia senyum,
aku rasa Dia makin dekat dengan aku,
aku rasa Dia datang lagi dekat,
lagi dekat,
dan aku rasa dia peluk aku,
dengan rahmat Dia ,
Allah tak pernah lupakan aku , Ya Rabb ,

Aku doa,
biar tembok tu pecah ,
nak kembali melihat impian aku,

Terfikir ,
doa saja tak cukup,
usaha kena ada ,
Dan pergi kat tembok tu ,
tumbuk sampai pecah ,
selagi mana mampu,
itu aku buat ,
Tumbuk lagi,
tumbuk lagi,
dan akhirnya .
Aku Berjaya ,
Pada setiap jalan berliku moga Allah permudahkan langkahku .
Buang masalah jauh jauh sebab aku ‘tak payah ‘ ada masalah . buat apa nak fikir fikir lagi ?
Lepas habis diploma terikat dengan penaja ?
hubungi penaja, cakap nak tangguhkan kontrak ,
nak sambung degree
apa yang susahnya !!
Lepas ni, ambik degree kos sara hidup meningkat?
takut tak mampu ?
dah biasa suka membazir duit ,
jangan fikir ,
mintak lah ptptn pulak,
kalau family tak mampu lah ,
kalau berpeluang ,
 insyaallah mintak lah penaja sambung taja lagi ,
ingatlah ,
duit bukan segalanya ,
jangan fikir sangat ,
Allah dah janji,
setiap manusia tu dah ditetapkan rezeki masing masing.

kalau Allah tetapkan jalan kita begitu begini ,
ikut saja ,
insyaallah ,
dia dah bagi yang terbaik untuk kita ,

Janji aku : aku akan terus dan boleh Berjaya  :)













No comments:

Post a Comment