Saturday, 22 September 2012

rasa aku ,


.
Satu,
kalau aku jadi dia ,
maafkan aku puan bonda ,

Dua,
ringkas lebih seronok?
mungkin.
benda dah lepas,
tak payah ungkit,
Cuma jadi pengajaran,
nanti jangan buat lagi,
kan ?

Tiga,
kalau masih ada,
nak juga aku kabarkan,
satu daripada kami ,
bukan lagi tanggungjawap dia,
aku tahu,
sebenarnya,
dia tahu,
Cuma tak dikabarkan pada kami
*senyum*

Empat ,
orang baru ?
jangan kekok ,
biasakan saja ,
seronok juga kadangnya,
kan ?
*ketawa*

Lima ,
berkali di pesan,
walau dia dah berpunya ,
tetap juga nak
pergi tengok wayang bersama
makan mcd bersama ,
nak hantar aku pulang,
haa . yang ini kompem
seronok tergelak sampai ternganga.

Tujuh,
kerja kerja kerja,
task,
task
task
equal to ,
task(ssss) .
Haaa. Esaimen tak siap ,
macam mana
nak siapkan sketch up dalam masa satu hari,
tanpa ilmu ?
takpe ,
saya tahu,
Allah ada dengan saya
saya akan cuba -.-
*senyum dan berdebar *

Lapan
rasa kosong,
ahh sudah.
dah kenapa .
bercakap malam hari ,
Tiba tiba ,
satu dari ibu sedara kata
Bagus dapat boipren yang tidur malam.
kerjanya siang ,
err ,
terasa sebab selalu bercakap malam-malam,
okaylah ,
nanti saya cari boiprenn tidur malam ,
apa lah ,
Mungkin ,
kalau si keluarga tahu,
dia tak bagi aku kawan dengan
manusia ini ,
pernah ditanya ?
pernah sebenarnya ,
jawapnya ,
cukup untuk aku jawap seringkas mungkin,
*mak saya ada seribu satu jenis kawan*
terdiam sudah –
satu rahsia itu tetap juga tak dikabarkan
pada sesiapa ,
termasuklah
 orang yang paling paling rapat juga ,

Sembilan
Ramai yang kata aku perahsia,
perlu aku jaja pada semua orang ?
perlu aku kabarkan pada semua orang?
setiap cerita hidup aku ?
Cukup untuk aku saja yang tahu ,
rasa aku,
itu aku,
rasa tu ,
hak aku,

Sepuluh ,
aku ada seribu satu kawan,
dan aku perlu pandai bawa diri ,
ya pada setiap satu satu,
pada setiapnya,
Baru dunia Nampak sempurna,
baru hidup rasa lengkap,
kan ?
Tersalah pilih kawan ?
siapa kata,
memang tersalah tu benda biasa ,
tapi sedar tak sedar juga ,
dalam tersalah tu ,
tetap ada hikmah pada setiapnya ,

Dapat kawan alim ,
taat agama ,
sedarlah ,
Allah ajak kita ke arah kebaikan ,
ikutlah dia ,

Dapat kawan sama level ,
negative ada positif ada ,
sedarlah,
Allah nak kita sama-sama Berjaya
Dapat kawan over social ,
kenapa perlu tinggalkan serta merta ?
takut terikut ikut ,?
sabar ,
fikir dulu,
baru bertindak,
tuhan tak hantar  golongan ni untuk menyusahkan hidup kita,
apa salahnya bimbing dia ,
memang kita tak macam kawan yang alim ,
Tapi sekurang nya kita cuba ,
tarik semula bila hanyut ??
Allah tak hantar sesuatu pada kita ,
sebab sengaja,
sebab suka suka ,
ingat tu ,
Tapi dalam masa yang sama ,
jaga diri kita dulu ,
sayang diri kita dulu,
baru diri derang ,

Alhamdulillah setiap satu persatu.semua setel , Cuma esaiment je tak siap , program berjalan lancar . seronok lah jugak masa majlis tu , tapi serabut sikit , ye lah aku kan diangkat sebagai ajk serabut .haha .ehh , takdelah , main main je .

___________________________________________________________________________________


Hari ini buat pertama kalinya aku mahu bicara tentang seseorang yang pernah hadir dalam hidup aku .orang yang mulia .dan bagaimana pandangan orang padanya.dia tetap mulia bagi aku .susah untuk meluahkan namun sekurang-kurangnya aku tahu dan aku pasti . aku sentiasa menghargai dia . aku tahu dia tak akan pernah dan tak akan baca , sebab ditakdirkan dia menghadap ilahi .siapa aku nak menghalang takdir ? . dalam hidup dialah yang pertama dan terakhir . hidup Cuma sekali . kadang-kadang memang Allah bagi dua tiga kali peluang tapi kadang kita juga perlu menyedari hakikat .kita hanya diberi peluang SEKALI  sahaja dalam hidup.segala yang terjadi bukan disebabkan dosa orang tua kita tetapi ditakdirkan Allah memberi ujian kepada kita .kecil atau besar ujian tersebut .itu bukan kerja kita .itu kerja Allah.
Semenjak sepuluh tahun lalu puan emak mengambil alih tugas dia . puan emak ditakdirkan perlu mengambil alih tugas si dia .puan emak wanita tabah .dari kecil aku sudah tahu . senyum.

Stop .
Apa yang perhatikan .yang jelasnya puan emak sentiasa menyediakan keperluan yang cukup untuk semua anak-anak dia . dan puan emak juga lah pakar motivasi paling lama yang aku kenal. Yang tak jemu mendidik dan menjaga aku.serta memastikan aku sentiasa merasa cukup segalanya .

Aku ? aku bukan lah anak yang terbaik dilahirkan mak aku .aku tak cukup sempurna untuk mendapat totally and fully perfect . aku tahu itu memang tak akan dapat  aku manusia yang mana tidak sesempurna orang lain .tapi aku tetap cuba menjadikan diri aku yang berkualiti .tidak terbaik di mata sesiapa pun tak mengapa . janji terbaik di mata bonda .

Psstt .: mak nanti tolong carikan jodoh untuk kite ye . *ketawa sampai guling guling *
.
kurang lebih sepuluh minit lalu,
satu panggilan masuk,

benda paling paling aku benci, akutak suka ,
engkau jiwa kacau ,
engkau stress,
kau marah aku,
kau tengking aku,
kau ingat aku ni apa ?
robot simsimi kat gugle ?


kalau engkau rasa aku simsimi ,
aku tak sebodoh tu,
sekering hati aku,
aku manusia ,.

kalau kau pernah menangis,
ketawa ,
aku pun macam tu ,

paham ? :/ 

aku tak tahu , ayat kau yang buat aku terasa ,
atau ,
aku yang mudah terasa ,
tak apa ,
Allah faham aku ,