Monday, 10 September 2012

tutup mata buka hati


Satu ;

 pengharapan yang tak ada kesudahan, perlu ?
dah terang terang ,
tak perlu kan ,*tutup mata*


Dua :

bukan senang nak suruh orang masuk dunia kita,
Kita nak masuk dunia orang nanti,
Macam mana ?
aku tak minat nak masuk dunia orang
aku harap orang pun macam tu ,
tak payah,
tak perlu,
tak penting untuk masuk hidup aku,

sekarang,
baru aku faham,
baru aku tahu,
orang sekeliling juga
kadang ,
tak faham aku,

tak berminat nak faham, ? mungkin,
ahh , biar kan ,

kalau engkau di tempat aku , macam mana ? :/

tiga :

 kadang kadang ,
demi sebuah perubahan,
kita perlu buat
apa yang kita LANGSUNG tak suka ,
serius , aku tak tipu ,
makan hati ?
benda biasa kan .
bila tengok masa lampau,
baru aku perasan,
banyak hati yang koyak,
banyak jiwa yang rabak .
sebab aku ?
sebab engkau?
atau
sebab dia ??

empat :
aku tak tahu pengakhiran sebuah ‘kesabaran’
aku cari,
tapi tak jumpa,
aku tunggu,
tapi tak muncul tiba ,
hikmah ?
tuhan tengah simpan .
bekalan untuk akan datang ? mungkin ,
lima:
Nikmat tuhan hari hari melimpah ruah,
Alhamdulillah , Allah memang maha pengasih lagi maha penyayang,
Syukur pada setiap kurniaannya,

Enam :
Semalam aku takut untuk bangun,
hari ni bila aku dah bangun,
aku takut untuk jatuh ,
ya,
jatuh yang tak diingini sesiapa,
jatuh yang tak diingini manusia,
kalau jatuh juga ?
Anggaplah Allah sedang menguji,
jangan cepat melatah,
jangan cepat melatah,
dan,
jangan cepat melatah,

Tujuh :

Cita cita yang masih samar-2 ,
adakah aku perlu untuk cari petunjuk dari sekarang?
atau
belum tiba masa ?

*aku tak tahu *














No comments:

Post a Comment