Monday, 8 October 2012

makan hati :/


Kerja kerja kerja ,
banyaknya .

kepala penuh , musnah idea , (saje buat bajet bagus . wiwiwi )

Orang yang ikhlas ada lah orang yang merahsiakan ujiannya ,

Okaylah , saya tengah senyum ni ,
harap boleh senyum macam ni lagi ,
untuk esok hari
:D

Setiap satu persatu masalah , datang lagi . mulalah jadi serabut gila kan, dan kadang kadang takde sapa yang faham kita . takpe Allah hantar kita satu ujian dengan satu malaikat , saya tahu Allah nak suruh saya sabar banyak banyak kann . walau kadang kadang putus asa tu muncul juga ,

Berselang seli dengan ujian lain yang buat kita rasa hati hancur , ahh rabaknya jiwa saya bila fikir lagi ,

Ya Allah , dengarlah rasa hati saya ni . jagalah hati saya ni biar tak rasa macam ni lagi , kurangkanlah beban saya setakat yang saya mampu saja , jangan bebankan saya dengan bebanan yang berat , amen.

Oh oh , nak cerita pasal balik hari tu ni ,
Masalah tu simpan dalam dalam ,
duk diam diam dalam hati,
jangan kocak kocak,
jangan tendang tendang hati saya ,

Sabtu kelas batal .wohoo
Jumaat hari tu kann , mula mula ingat tak nak balik lepas tu kan rasa macam nak balik pulak ,ehh- kenapa dengan aku ni ?
Dan , pukul 12 massage abang cakap ,
Abang ,
nak balik !
nak balik !
Abang aku cakap baliklah , dia tunggu petang karang .
Then sampai rumah lambat ,
sebab hujan ,
rebut petir semuaa ada ,
so tak boleh drive lelaju mcm skyline lah
ehh—
Balik rumah -
letrik takde .
duk dalam gelap dengan mak dengan abang .

Makan malam pun , candle light dinner . kau ado ?ahaha .
petang tu mak buat cendol ,sedappp ,
kalau kak na, kak ngah  , ade mak buat .
dahlah , kite saje je nak bagi awak bedua jeles .hihi.

Malam tu , ade sedara aku dtg , tengok la kenapa lampu tu tak nak nyala nyala kann ,
bukan tengok—
dia baiki lah .

Lepas tu online online kejap,
tido ..
Kawan aku msj ke call ke ,
maaf ,
dah tak sedor ,
lagi pun syok kan .
tidur dengan .....
aman .
Hehe .
Esoknya –sabtu
Dah balik poly semula .

Dialog dengan sepupu aku 5 tahun
Aku : adik , k.cik nak balik dah .
dia : k.cik tu balik kejap sangat . takpelah nanti balik lagi . boleh adik babai ,

err – dia suruh aku balik selalu sebab dia nak lambai lambai tangan waktu aku nak balik ke ? :/
eleh adik , jangan nak tipu sangat lah , adik tu ikut je hantar sampai poly kann : )

Hari sabtu , ade rasa sedih sikit, bengang sikit.
5 kedai cari model board tapi tak de ,
takpelah ,
dah ikhtiar tapi tak jumpa jugak ,
Cane kann ?


Dah dah , diam diam .

Ahad , peel ape datang entah . lappy jatuh . tulah dah tahu tidur tu takpandai dendiam nak jugak dia letak kat atas katil . dah jatuh . nasib baik tak rosak.
Lepas terjaga tu ,
kawan aku call kejap,
Lepas tu tak dapat tidur jugak, so,
tak tidur lah sampai pagi .

Tapi serius . ahad tu aku rasa sempurna .




Tuhan jadikan aku tak sama macam orang lain ,
thats mean , kadang kadang kita tak sama macam orang lain ,(ayat apa ni--)

Sedih jugak bila ,
Nampak macam takde apa apa
.tapi masing masing diam ,
 kalau aku ok pun, orang lain yang tak okay ,
dendam ke ?
aku tak tahu ,
macam ada yang belum sempurna , Allah : (
kalau masa boleh undur , mungkin aku buat yg lebih baik ,
tapi Allah pun dah cakap
,
setiap apa yang berlaku semuaa ada hikmah .
hmmm ,
takpelah ,
aku tunggu ni ,

Tiap malam ,
satu doa aku
kalau boleh aku nak 
hidup yang aku jalani lancar pada setiapnya,
mungkin salah aku,
tak pernah bersedia untuk 
jadi macam ni ,
belum belajar 
jaga jiwa biar jangan
macam ni lagi ,

dan --tetap pada ayat yang sama
agar aku tak cengeng cengeng lagi ?


sentap juga kengkadang,
bila aku nak buat yang terbaik dalam hidup,
orang melihat itu belum cukup sempurna ,
sedangkan orang tak tahu ,
itu je yang termampu pada aku.

dan kebelakangan ini aku rasa ,
latar belakang hidup buat aku rasa janggal.
dengki ?
tak,
aku tahu Allah tu sebaik baik perancang ,
Allah maha Adil,
Allah maha penyayang .

cuma ,
aku mungkin perlu belajar lebih lagi ,
belajar dekatkan diri pada semua orang,
kena faham semua orang
kena sabar dengan semua orang

ya Rabbi , terasanya ;(


Diam kalau terasa tak mampu beri manfaat dengan berbicara. Sedang 'diam itu juga memberi manfaat' pada sesetengah ketika.

bila kita fikirkan pasal orang tu 
, itu boleh menyerabutkan kepala kita yang dah sarat dengan masalah ni kann ? 

lin , please .MOVING ON .

Jangan membuang masa dengan memikirkan apa akan berlaku setelah itu dan setelah itu. Doa dan Usaha dulu.

..Hidup ni singkat, jangan biarkan hidup kita ni selalu disakiti. 
Semua orang berhak dapat kebahagiaan masing masing.
Cuma kita je memilih.

tak nak sedih ?

#lupakan kisah pahit tu .lin, memang susah tapi belum cuba belum tahu kan ,
mintak kat Allah banyak banyak .Allah maha penyayang, Allah maha pemurah kan ?

#buangsikap risau , lin, setiap yang berlaku semua ada hikmah .cuba jangan terlampau risau lagi .boleh kan ? jangan risau Allah ada .

belajar rajin bersyukur .aku faham kau :)

jadi pemaaf. setiapnya aku belajar maafkan semua orang . 

ketawa dan ketawa lagi . tengok sinchan lah .ehe

fikiran positive dann

hati mesti keras . kay ? :) 

ok, chalo ! saya nak berjaya jadi hati saya kenalah macam cheewing gum kann ? :) wiwiwi .








No comments:

Post a Comment