Monday, 31 December 2012

muka surat terakhir 2012


masa . terus jalan . jalan dan jalan lagi . sampai satu detik , tiba apa orang kata . hujung waktu . 
hujung waktu  yang tak sapa tahu bila . semua jadi bila mana takde sesapa lagi yang ada kat dunia .
2012 . macam macam jadi . ada suka pun macam tu  ade yang tak best . tak macam roller coaster , macam kete cable pun tak . bas rapid ? hmm . (fikir sekejap) ..pesen apa cakap pasal benda benda transport gini ?.

2012 -
pernah patah hati-
pernah putus asa -
pernah bermalasan tak bertempat-
pernah mulut bercakap laser ,
macam tak pandai nak jaga -.
dan pernah juga berdosa padaNya .

nak putar masa biar tak buat peel lagi ?
hey , memang mustahil .
apa yang boleh buat .
cuba jangan patah hati lagi .
cuba jangan putus asa lagi ,
cuba jangan bermalasan tak bertempat lagi,
cuba jaga mulut jangan bagi cakap laser lagi . diam lebih baik . mungkin lah ? 
bab bab berdosa ni , aku cuba untuk jadi yang lebih baik ,
yang kurang dosa ,in shaa Allah . 

umur makin meningkat . 
nak jamin buat amalan masa tua nanti ?
jangan nak jamin sangat kita ni sempat .
-ni pesanan orang kat aku . 


masa dulu ,

penggal pertama , lurus jalan dari Dia ,
mungkin aku yang tak pandai nak bersyukur .
aku bengkokkan jalan Dia .
tapi . tetap sama . Dia bantu aku , rempuh masa depan ,
sampai bila bila pun .
aku tetap macam ni .tak adanya nak jadi lain .
sikit sikit , lama lama . aku mula tahu , apa tu redha .
dari situ aku mula berubah ,
pada hati ada rasa aku diterima Dia , :')
masa ni . paling tenang aku rasa dalam hidup .

pesan orang - 
suruh aku cari redha dari Dia , dari Allah ,
mula mula memang payah .
hati beku . 
tapi last-last . Alhamdulillah .
mampu aku senyum lagi .
Allah tahu apa yang termampu untuk aku .

dunia yang aku lukis pada dinding lama ,
yang aku corak corak dulu ,
yang aku conteng conteng dulu ,
cuba garas biar tukar jadi  yang baru ,
biar jadi lebih baik. 
yang baru. yang lebih baik .
sapa tak mahu?
kan.


iklan : untuk satu waktu , jangan ganggu dunia saya sekejap .

sambung entry ---


selagi belum game over , masih boleh cuba lagi ,
tahun baru apa salahnya restart semula ,
masih ada peluang kedua ? 
mungkin ada .
tetap ada .
akan ada .
-- :)

(29 Disember2012 ) 

tahun dua ribu tiga belas 

aku mintak sangat dari kawan kawan aku ,
aku mohon agar kau orang pesan pada aku ,

andai aku mula nak jatuh ,

sedarkan aku dari lena aku ,
ingatkan aku Allah sentiasa dengan aku ,
bila rasa ranap hancur , tolong pesan pada aku ,
supaya yang paling utama cari Allah dulu ,
kalau aku malas belajar ingatkan aku ,
pada jalan yang aku lalu .
 untuk sampai tahap paling tinggi untuk capai impian aku ,
sakit , 
perit ,
letih 
yang aku dah lalu .

*banyak lagi aku nak cerita pasal duaribu dua belas ,
tapi,
mungkin tak perlu ,
mungkin takperlu jugak nak toleh belakang lagi .

so , selamat tahun baru kawan kawan . 
azam baru . jangan tak ada :) 

pada setiap doa . ada JAWAPAN dari Tuhan .
dan aku percaya :
- :) 






Tuesday, 18 December 2012

semester baru - its the final countdown :)

makin lama kita makin dewasa . makin banyak kita belajar . seglanya makin makin dan makin kedepan .
sama macam aku . in shaa Allah semester ni semester terakhir aku . dan lepas ni dah nak bergraduasi .
belajar , bukan sesuatu yang nudah . ada liku-liku . hati ? jangan cakap lah . tapi demi satu yang kita tuju , semuanya diamkan , 

dalam sem baru ni . semangat pun kena baru . tak boleh malas malas dah sem ni . 

dengan penuh harap aku nak berjaya ,
aku berusaha ,
Allah yang tentukan .

“Oh Allah, when I lose my hopes and plans, help me remember that your love is greater than my disappointments, and your plans for my life are better than my dreams.”
Imam Ali ibn Abi Talib (a)


selalu aku cakap aku tersalah buat pilihan dalam hidup ,tapi dah terang terang jalan yang Allah tetapkan , itu yang terbaik untuk aku ,
selalu mengeluh,selalu menangis .tapi Allah faham ,cuma mungkin kita perlukan sedikit kekuatan untuk terus melangkah .kan ?


perancangan Aku bukan yang terbaik ,
dan bila aku rasa aku salah buat pilihan .
Allah still ada on my way ,
serius ,
aku tak tipu .


sikap , 
manusia biasa macam aku ni ,
ada jugak turun naik statistic malas dia ,
 tapi semester ni kena kuat .
ni penentu masa depan kan ? 
*senyumkan*

pesen belajar ikut mood dah kena buang ,
nak taknak ,
kerja mesti kena jalan .
and yess . semangat kena kuat .

family support ,
semua cakap aku boleh berjaya ,
sedangkan aku pun dari golongan biasa biasa saja , 


salah silap aku yang dulu mungkin boleh untuk aku berubah ,
, mestilah kearah yang lebih baik .

yang paling penting cari redha Allah (dia cakap ) 




aku harap korang semua doakan aku berjaya . 
doakan aku kuat semangat
doakan aku pandai berdikari .
doakan duit scholarship aku cukup sampai akhir sem .
ehh - .


lastly , maafkan aku kalau ada salah silap . aku nak jadi #new lin . bior berjaya . :)