Monday, 31 December 2012

muka surat terakhir 2012


masa . terus jalan . jalan dan jalan lagi . sampai satu detik , tiba apa orang kata . hujung waktu . 
hujung waktu  yang tak sapa tahu bila . semua jadi bila mana takde sesapa lagi yang ada kat dunia .
2012 . macam macam jadi . ada suka pun macam tu  ade yang tak best . tak macam roller coaster , macam kete cable pun tak . bas rapid ? hmm . (fikir sekejap) ..pesen apa cakap pasal benda benda transport gini ?.

2012 -
pernah patah hati-
pernah putus asa -
pernah bermalasan tak bertempat-
pernah mulut bercakap laser ,
macam tak pandai nak jaga -.
dan pernah juga berdosa padaNya .

nak putar masa biar tak buat peel lagi ?
hey , memang mustahil .
apa yang boleh buat .
cuba jangan patah hati lagi .
cuba jangan putus asa lagi ,
cuba jangan bermalasan tak bertempat lagi,
cuba jaga mulut jangan bagi cakap laser lagi . diam lebih baik . mungkin lah ? 
bab bab berdosa ni , aku cuba untuk jadi yang lebih baik ,
yang kurang dosa ,in shaa Allah . 

umur makin meningkat . 
nak jamin buat amalan masa tua nanti ?
jangan nak jamin sangat kita ni sempat .
-ni pesanan orang kat aku . 


masa dulu ,

penggal pertama , lurus jalan dari Dia ,
mungkin aku yang tak pandai nak bersyukur .
aku bengkokkan jalan Dia .
tapi . tetap sama . Dia bantu aku , rempuh masa depan ,
sampai bila bila pun .
aku tetap macam ni .tak adanya nak jadi lain .
sikit sikit , lama lama . aku mula tahu , apa tu redha .
dari situ aku mula berubah ,
pada hati ada rasa aku diterima Dia , :')
masa ni . paling tenang aku rasa dalam hidup .

pesan orang - 
suruh aku cari redha dari Dia , dari Allah ,
mula mula memang payah .
hati beku . 
tapi last-last . Alhamdulillah .
mampu aku senyum lagi .
Allah tahu apa yang termampu untuk aku .

dunia yang aku lukis pada dinding lama ,
yang aku corak corak dulu ,
yang aku conteng conteng dulu ,
cuba garas biar tukar jadi  yang baru ,
biar jadi lebih baik. 
yang baru. yang lebih baik .
sapa tak mahu?
kan.


iklan : untuk satu waktu , jangan ganggu dunia saya sekejap .

sambung entry ---


selagi belum game over , masih boleh cuba lagi ,
tahun baru apa salahnya restart semula ,
masih ada peluang kedua ? 
mungkin ada .
tetap ada .
akan ada .
-- :)

(29 Disember2012 ) 

tahun dua ribu tiga belas 

aku mintak sangat dari kawan kawan aku ,
aku mohon agar kau orang pesan pada aku ,

andai aku mula nak jatuh ,

sedarkan aku dari lena aku ,
ingatkan aku Allah sentiasa dengan aku ,
bila rasa ranap hancur , tolong pesan pada aku ,
supaya yang paling utama cari Allah dulu ,
kalau aku malas belajar ingatkan aku ,
pada jalan yang aku lalu .
 untuk sampai tahap paling tinggi untuk capai impian aku ,
sakit , 
perit ,
letih 
yang aku dah lalu .

*banyak lagi aku nak cerita pasal duaribu dua belas ,
tapi,
mungkin tak perlu ,
mungkin takperlu jugak nak toleh belakang lagi .

so , selamat tahun baru kawan kawan . 
azam baru . jangan tak ada :) 

pada setiap doa . ada JAWAPAN dari Tuhan .
dan aku percaya :
- :) 






No comments:

Post a Comment