Tuesday, 18 December 2012

semester baru - its the final countdown :)

makin lama kita makin dewasa . makin banyak kita belajar . seglanya makin makin dan makin kedepan .
sama macam aku . in shaa Allah semester ni semester terakhir aku . dan lepas ni dah nak bergraduasi .
belajar , bukan sesuatu yang nudah . ada liku-liku . hati ? jangan cakap lah . tapi demi satu yang kita tuju , semuanya diamkan , 

dalam sem baru ni . semangat pun kena baru . tak boleh malas malas dah sem ni . 

dengan penuh harap aku nak berjaya ,
aku berusaha ,
Allah yang tentukan .

“Oh Allah, when I lose my hopes and plans, help me remember that your love is greater than my disappointments, and your plans for my life are better than my dreams.”
Imam Ali ibn Abi Talib (a)


selalu aku cakap aku tersalah buat pilihan dalam hidup ,tapi dah terang terang jalan yang Allah tetapkan , itu yang terbaik untuk aku ,
selalu mengeluh,selalu menangis .tapi Allah faham ,cuma mungkin kita perlukan sedikit kekuatan untuk terus melangkah .kan ?


perancangan Aku bukan yang terbaik ,
dan bila aku rasa aku salah buat pilihan .
Allah still ada on my way ,
serius ,
aku tak tipu .


sikap , 
manusia biasa macam aku ni ,
ada jugak turun naik statistic malas dia ,
 tapi semester ni kena kuat .
ni penentu masa depan kan ? 
*senyumkan*

pesen belajar ikut mood dah kena buang ,
nak taknak ,
kerja mesti kena jalan .
and yess . semangat kena kuat .

family support ,
semua cakap aku boleh berjaya ,
sedangkan aku pun dari golongan biasa biasa saja , 


salah silap aku yang dulu mungkin boleh untuk aku berubah ,
, mestilah kearah yang lebih baik .

yang paling penting cari redha Allah (dia cakap ) 




aku harap korang semua doakan aku berjaya . 
doakan aku kuat semangat
doakan aku pandai berdikari .
doakan duit scholarship aku cukup sampai akhir sem .
ehh - .


lastly , maafkan aku kalau ada salah silap . aku nak jadi #new lin . bior berjaya . :)