Thursday, 31 January 2013

januari 2013

Bukan semua benda kita nak ,
kita kan dapat,
bukan semua yang kita rancang ,
menjadi .

bagi aku itu bukan salah sesiapa,
takdir ? 
jawap aku , 
YA.

takdir ,
aku minta agar Allah sentiasa bagi yang paling baik,
untuk aku teruskan hidup sehari demi sehari ,

dengan kasih sayang dan rahmat Allah .

sekarang?
dah sampai penghujung januari ,
mungkin januari ni bukan terbaik untuk aku ,
febuary mungkin terbaik?
tak sapa tahu 
:) 

walau january bukan yang paling baik ,
tapi . 
tiap tiap hari Allah masih bagi aku peluang untuk senyum .
ketawa .
menangis ? 
menangis depan tuhan .
sebab aku merasa ,
Allah memahami.
dan Allah buat aku tenang .
Allah buat
aku mampu senyum 
walaupun hati rabak sekalipun.
hanya Dia yang tetap ada.

Allah maha mengetahui .
aku belum cerita apa apa ,
dia dah aturkan yang paling baik untuk aku .

baru sekali aku tahajud ,
dia perkenankan.
subhanallah ,
ni lah saat 
aku rasa ,
besarnya kekuasaannya .

aku tahu tiap persatu , 
semuaa dia aturkan yang paling baik untuk aku :)
:)
:)

untuk 56 ,
8 minggu,
2 bulan,
pengajian ni .
aku rasa kusut ,
pernah rasa tak mampu .
tapi 
Allah ada . 
:) 

dua bulan ni . aku rasa 
aku jauh ke belakang .
tak sama dengan orang .

apa yang patut aku buat ?

ya . aku kena berubah :')
:)
:)

measured drawing ,
aku cuba yang paling baik ,
aku tahu aku mampu. 
:)

design ,
benda senang,
tak payah mana .
buat apa nak kusut ,
kena fikir positive .
kan dah besar :)


selawat 
zikir ,
insyaAllah tak kusut .
:)
:) 

kalau kusut lagi ,
belajar ikhlas ,
:') 






1 comment:

  1. aslkum.. u have so nice blog ...bleh sy follow u? if can pls follow me back ya.. thx =_=
    http://slapmestore.blogspot.com/

    ReplyDelete