Thursday, 28 February 2013

terimakasih #1

segala puji bagi Allah tuhan sekalian alam ,

hello semua , dah lama tak update kan ,
by the way ade  ke orang baca  ? *gelak*

 : Alhamdulillah febuary  sempurna buat aku ,
 Allah perkenankan doa aku ,
 Allah permudahkan segala urusan aku ,
 Allah menguji aku takat aku mampu .
 Alhamdulillah , rezeki Allah juga murah ,
sebenarnya bukan hanya bulan ni ,
tapi sepanjang masa 


: makin hari ,
ujian buat aku makin dewasa ,
serius ,
kalau dulu aku hanya mampu diam ,
sekarang aku belajar untuk senyum ,

ada sesuatu buat aku hidup kembali ,
dan
ada sesuatu buat aku rasa mati hati ,
tapi tu semua sementara ,
bukan sampai betul betul mati ,

bila jatuh aku cari Rabb ,
Allah ,
Ampunkan aku :') 

tiap satu persatu apa yang aku belajar ,
Allah ajar agar tiap satu persatu ayat yang aku belajar jadi 
sempurna .dan Subhanallah ,
Allah makbulkan doa aku ,

lailahaillallah muhammadarasullullah :) 
subhanallah ,
maha suci Allah .

hmmm , bulan ni ,
apa yang paling paling paling perlu ?
sabar ,
sabar ,
sabar 
dan terus sabar .

Aku tak boleh  lupa pada janji Allah :) 
setiap apa yang kita buat ada balasan ,
bila terfikir 
rasa malu pada tuhan .
tapi aku nak cari sapa lagi ?
hanya Allah tempat yang paling tepat untuk aku menyerah .

manusia ,
mungkin ada dua muka ?

bukan nak salahkan sesiapa dan bukan nak menunjukkan kekurangan sesiapa ,

mungkin silapnya,
khilafnya,
kurangnya ,
pada aku ,

mungkin silap aku ,
tak pandai nak faham orang ,
tapi ,
aku sedang cuba ,

entah kenapa bulan ni aku rasa aku terlalu renggang dengan keluarga,
message ,
call,
bila rasa perlu .
cuma dua hari lepas ,
kakak aku message ,
dia cakap dia rindu . 
hihihi :) 

sampai orang yg rindu  kat aku ,
nampak sangatlah ,
berapa lama aku tak contact dengan diorang ,
kan ?

call mak ritu pun ,
mak tengah busy ,
ada orang kat rumah ,
nak borak banyak banyak pun ,
macam ,\
hmmm , takpelah .
lain kali .
cuma mak cakap kalau tak balik hujung minggu ni ,
mak boleh dtg ,
mak cari anak ?
ehh , 
ape ni ???

tak payah la ,
nanti kite balik :( 

k, rindu mak okeyy ! 

dan housemate  , 
dan roomate 
dan classmate ,

masalah buat aku cukup dewasa ,
cukup ahh cakap pasal housemate -

haaa - nak cerita pasal terukur di bintang dengan design .
okay . 
korang dah bosan ke baca -.- 

Alhamdulillah , 
design dengan terukur .
aku macam dapat semangat aku .
Allah yang bagi :) 
aku kena kuat untuk dua bulan lagi ni .
takpe Allah tetap ada .
Allah jaga aku ,
inshaa Allah :) 

hasbunallahwani'mal wakil ni'mal maula wa ni'mal nasir .

-cukuplah Allah sebaikbaik penolong dan sebaik baik pelindung :) 

dan Terima kasih Allah 

.... dan terima kasih juga pada manusia yang sentiasa buat saya tak jatuh lagi 

terima kasih keluarga tersayang :) 
terima kasih awak :) 
terima kasih kawan kawan :) 

dan yang paling paling saya nak terima kasih 

manusia yang hebat  ni :) 
:)
:)