Sunday, 31 March 2013

design

 i will update All my design process for my last project .

korang jst doakan aku berjaya kay , #kerjakeras.

Friday, 29 March 2013

jodoh

entry : jodoh .(opsss . bukan gatal ) 

kalau ada jodoh ,
adalah ,
kalau tak ada ,
kita sama sama terima kenyataan ,
memang kita tak ditetapkan untuk bersama .

dalam tiap doa kudus ini ,
saya sentiasa mintak benda yang sama ,
dari yang maha esa ,

 jika ditakdirkan kita bukan untuk bersama ,
jauhkan lah hati saya dengan hati kamu ,
agar kita sama sama tenang ,
dan redha dengan takdir Allah .

masa di luh mahfuz bukan kamu yang  dipilih untuk aku  ,
carilah separuh dari diri kamu ,
yang pasti ,
separuh dari kamu , mungkin bukan aku .

terfikir jugak saya , 
kenapa perlu saya sedih sedih ,
kalau kamu hilang tiba tiba ,

sedangkan belum tiba masa ,
untuk bercinta .

rasa terlalu awal .
masih terlalu mentah .( ayat ni kurang sesuai ) 
bersepah kawan kawan dah kawin .hehhh . 

okay cerita dah tamat .

haihh , apelahh .


*entry ni macam err .geli sikit . tapi jujur , heheh;p

Thursday, 28 March 2013

fate .

pesanan untuk diri sendiri -

jangan mudah dengki dengan apa yang orang ada ,
sedangkan engkau tak ada ,

dah tertulis , 
takdir kita tak sama dengan takdir orang ,
tertulis tiap manusia itu takdirnya ,
ketentuannya berbeza beza .

terima dengan hati yang terbuka ,

Allah tak bagi apa yang kita nak ,
tapi Allah bagi apa yang paling paling baik untuk kita .

dalam hidup ,
boleh jadi ,
tiada istilah ,
silap jalan hidup ,
silap pilih jalan hidup ,
melainkan setiap satu persatu ,
semuanya Allah yang tentukan .

Allah hantar aku kesini , 
dengan tujuan lain ,
bukan untuk iri hati sesama manusia .
faham kan ?

'usaha sikit ,
tak sembahyang pun boleh dapat 4 flat .'

tipu kalau cakap tak dengki dengan golongan macam ni 
kan ?

fikirkanlah 

jangan ikut otak negative ,
being positive ,

Bersyukurlah , bukan sebab kita tak dapat macam dia ,
tapi , 
Allah sentiasa ada dengan kita ,
bila kita lalai , dia tarik semula ,
bila kita macam nak putus asa ,
putus harap ,
Allah sentiasa ada dengan kita ,
itulah kemanisan iman yang sebenar benarnya :) 

Allah tahu apa yang kita perlu ,
itu yang paling penting . 

sekian , assalamualaikum . keep smile :) 

Wednesday, 27 March 2013

plastik

tak ubah macam plastik ,
boleh buat plastic surgery , 
boleh buat beli barang kat giant .
boleh jadi punca pencemaran alam .

semua tak ubah ,
macam plastik .

manusia sebenarnya tak terlahir 
sebagai metafora si plastik ,
boleh diubah ubah ,
dipijak pijak ,
dilanyak ,
dan bagai tiada nilai harga .

jadi ,jangan jadi plastik .

maaf andai ayat ni terlalu sarkastik bagi ,
kamu .

ya , kamu. 


Thursday, 21 March 2013

menghadap empat permukaan

nak post boleh ,?

tapi sebelum tu ,
aku nak cakap panjang panjang . nak lepasss apa semua yang ada dalam hati ,
harap boleh lah .
aku buat ni bukan nak melemahkan diri sendiri ,
cuma . cerita masalah pada orang kadang kadang bukan lah cara yang paling betul .
mengadulah pada Allah .
mengadu pada orang kadang kadang buat kita lagi seronok nak menyebarkan kelemahan sendiri.


buatlah apa yang kau nak buat ,
buatlah apa yang kau suka .
buatlah semuanyaa ,
sampai satu masa .
buat kau rasa .
hidup ni bukan untuk kau saja.
dan
roda takkan sentiasa kat atas .
.
lin , ni untuk kau .
aku harap kau jauh dari hal begini .
bangkitlah .

setiap apa yang ada pada kau ,
semua Allah punya .
jangan rasa itu kau punya ,.

apa yang kena buat malam ni ,

1.measured drawing
2. design . buat site . esok crit . kasi green light from lecturer .
kerja jalan .



Wednesday, 20 March 2013

#thesibling

I wish I was strong enough to lift not one but both us
Someday I will be strong enough to lift not one but both of us.

Assalamualaikum and hello people ,
nothing special today , im just wanna share what im  feel right now. .
last time i check my phone . i've  received  a message from my sis ,
she told me that she have to change to new workplace .
i think that  place she have to go  not  faraway but ,
we never seperated ;')
seriously ,


sis,
I can feel your pain,
I can feel your struggle
You just want to live.
me to :)


When it's your problem , its not just your own problem ,
can you share it with me ?  .
we care your problem ,

sis thanks coz  being a good sister ,
for me and for other sibling .

i love you .
 :(
















Tuesday, 19 March 2013

hikmah bersabar .


Nak suruh orang bersabar sangat senang tapi nak suruh diri sendiri bersabar bukan perkara yang mudah. Senang atau susah untuk bersabar bergantung kepada seseorang, persekitaran dan masa. Sebenarnya kita dituntut supaya bersabar kerana banyak hikmahnya.

Pertama, dapat mengelakkan daripada penyakit. Jika kita tidak sabar ...tentu hati dan fikiran serta perjalanan darah dalam diri kita akan terganggu. Contohnya katakan jika kita terlampau marah kepada seseorang kerana ia telah menjatuhkan air muka kita di depan orang ramai maka kita pun tidak sabar dengan terus bertindak balas atau menyerangnya di depan orang ramai juga. Pada masa itu denyutan jantung kita semakin laju dan tekanan darah akan bertambah. Akibatnya jika kita terus bersikap demikian sudah pasti lama-kelamaan kita mungkin diserang sakit jantung atau darah tinggi.

Kedua, dapat mengekalkan hubungan silaturahim. Bila orang melihat sikap kita yang sentiasa bersabar menyebabkan mereka merasa senang dengan kita dan mereka ingin mengekalkan hubungan yang baik dengan kita.

Ketiga, Tuhan akan sentiasa bersama dengan orang yang sabar. Sabar itu adalah separuh daripada iman.

Keempat, amalan bersabar boleh menyebabkan fikiran kita menjadi lapang dan tenang. Mungkin semasa kesusahan tidak berlaku kesenangan tetapi selepas itu barulah kita merasakannya.

Kelima, kajian telah mendapati ketika kita marah berjuta-juta sel dalam darah kita akan mati sedangkan sel-sel tersebut adalah penting untuk kita. Bagi mengelakkan kematian sel yang banyak ia perlu disekat dengan cara menghentikan kemarahan iaitu bersabar.

Walaupun pepatah ada mengatakan bahawa seberat-berat mata memandang berat lagi bahu  memikul namun mengamalkan kesabaran sedikit sebanyak dapat meringankan bebanan atau kesusahan yang sedang kita alami.

Monday, 18 March 2013

ya Rabb :')

rabb , kuatkan lah hati ,
bagilah aku rasa cepat , sekejap 
daripada aku lalui masa masa macam ni .
aku tak kuat
:(
permudahkanlah segala urusan ku ya Allah ,
amin .

Saturday, 16 March 2013

ordinary people

aku berfikir -
serasional mungkin .

aku terfikir .
apa aku rasa sekarang 
adalah apa yang orang rasa .


orang yang paling rapat ,
mestilah mak . 

bila aku macam marah marah ,
mak tak pernah nak marah aku semula ,
melainkan ,
pujuk , pujuk dan pujuk lagi ,
bagi aku tak marah marah lagi ,

. bila aku ada masalah ,
orang pertama yang cari jalan penyelesaian 
setiap masalah
aku ,
mak .

aku pernah luah ,
cakap orang lain lebih dari aku ,
mak cakap ,
anak anak dia .
mak tak pernah beza .

bila aku cakap macam tu .
kalau mak terasa ,
aku berdosa .

tak pandai bersyukur ke aku ?


kawan kawan ,
adik adik . 
jangan jadi macam aku .


26 january 2011 #awannano


awak , tak kira  . saya nak cerita jugak .
tadi saya buat request lagu untuk awak 
kat hotfm .
awak dengar tak .
tahu dah mesti awak tak dengar . 
*saya pasrah* 
sebab saya pun tak dengar jugak .
eherherher . 


lagu awan nano 
ececehh ,

yang macam awak nyanyi kat saya masa dulu dulu tu ...
hahaha :) 





Friday, 15 March 2013

ini manusia .




power charging -
save energy .


manusia payah nak fikir positif ,

susah nak ikhlas bersyukur ,
susah nak ikhlas redha je ,
payah nak ikhlas untuk senyum sepanjang masa .

ye . itu kita semua . eh .tolonglah percaya .
jangan cakap tak pernah rasa .

bila orang dapat lebih mesti kita rasa ,
nak tanya banyak banyak soalan .
kenapa kita tak dapat macam dia .

ehh , kenapa nak kena tanya .
haih manusia oh manusia *mengeluh sendiri*


semua orang pandai .

ada yang betul betul pandai .
tapi ada yang takat pandai cakap saja .

heyy , sarkastik gila ayat aku -.- fuhhh.


hermm , takpelah
manusia macam macam ragam ,

terimalah .


sekarang dah belajar ikhlas ,
orang tak tahu , sikitpun tak kesah ,
Allah tahu :)


hasbunallah wani'mal wakil :)

apa apapun berubahlah lin . hehhh :/


Tuesday, 12 March 2013

let me say it

Allah tahu ,
aku rasa ,

kadang nampak pengharapan yang takde kesudahan.

jalan samar samar ,
baru samar bukan kelam ,

 , be steady

Hasbunallah wa ni'mal wakeel :)






Wednesday, 6 March 2013

26 january 2011 #maafkan saya 1

awak ,


saya mintak maaf . betul betul ni .
sorry betul betul .

betul betul bersalah .
hmm . k , saya mintak maaf sekali lagi
banyak banyak .
:')


semuaaa salah saya .
kalau awak terasa saya berdosa ,
hmm , tapi mesti awak dah terasa .

apa saya dah cakap ni ,
haihhh .
saya mintak maaf betul betul
sikit pun tak main main .

dua tahun lepas awak dah jadi
sebahagian dari kehidupan saya ,
sekarang ,
sy dah buat awak touching .
macam awak takde perasaan .
saya mintak maaf lagi .


eiiii , teruknya saya :(
maafkan lah saya .

kalau saya ada salah lagi ,
tegurlah .

dan yang terakhir dari saya

saya mintak maaf ,


dan ,
Walau tak masuk dalam mimpi, awak sentiasa lekat dalam hati. <3

maaf tak boleh tulis panjang panjang lagi ,
sketch up ,
cadd ,
report carpentry ,

semuaaaa , tak siap lagi .




untuk awak ,
kite tak pandai nyanyi sedap sedap  ,
nyanyi tak sedap pun kurang pandai jugak .
ehh-
kasi fynn jamal ni nyanyi jelaa .
hmm. k,bye :)