Thursday, 28 March 2013

fate .

pesanan untuk diri sendiri -

jangan mudah dengki dengan apa yang orang ada ,
sedangkan engkau tak ada ,

dah tertulis , 
takdir kita tak sama dengan takdir orang ,
tertulis tiap manusia itu takdirnya ,
ketentuannya berbeza beza .

terima dengan hati yang terbuka ,

Allah tak bagi apa yang kita nak ,
tapi Allah bagi apa yang paling paling baik untuk kita .

dalam hidup ,
boleh jadi ,
tiada istilah ,
silap jalan hidup ,
silap pilih jalan hidup ,
melainkan setiap satu persatu ,
semuanya Allah yang tentukan .

Allah hantar aku kesini , 
dengan tujuan lain ,
bukan untuk iri hati sesama manusia .
faham kan ?

'usaha sikit ,
tak sembahyang pun boleh dapat 4 flat .'

tipu kalau cakap tak dengki dengan golongan macam ni 
kan ?

fikirkanlah 

jangan ikut otak negative ,
being positive ,

Bersyukurlah , bukan sebab kita tak dapat macam dia ,
tapi , 
Allah sentiasa ada dengan kita ,
bila kita lalai , dia tarik semula ,
bila kita macam nak putus asa ,
putus harap ,
Allah sentiasa ada dengan kita ,
itulah kemanisan iman yang sebenar benarnya :) 

Allah tahu apa yang kita perlu ,
itu yang paling penting . 

sekian , assalamualaikum . keep smile :)