Saturday, 20 April 2013

Allah always be there for us :')

bismillahirahmanirahim ,
assalamualaikum :)

kebelakangan ni macam macam berlaku dalam hidup saya ,
sesetengah perkara yang membuat saya rasa stress ,
sejujurnya ,
itu silap saya .
bergantung pada manusia .
mulai hari ni ,
harap saya lebih pandai berdikari.

bermula kakak saya bertunang dulu ,
sejak itu saya rasa jauh .
memang itu silap saya .

ya Allah ,moga moga aku tak rasa jauh dari Engkau  lagi . ameen .

orang kata , kepala serabut buat kita rasa hubungan kita jauh dengan Allah ,
dan ya ,
aku baru lepas rasa .
hidup rasa sesak .
bagai tak ada tempat bergantung .

sekarang ?
Alhamdulillah ,
Allah sentiasa rasa ada ,
rasa dekat ,
Alhamdulillah :')
ya Rabb ,
bersyukurnya aku :(

salah aku fikir macam tu ,
dan
satu lagi,

 kadang kadang ,
mulut buat jugak perangai ,
nak cakap yang bukan bukan ,
moga Allah ampunkan .

Aku kuatkan semangat ,
macam mana ?
aku minta pada Allah :)

saat aku rasa rahmat Allah datang dalam hidup,
saat itu aku bangkit ,

tersenyum sendiri .

kalau nak fikir pasal masalah ,
sampai tak terfikir masalah ni oleh manusia ,
seluruhnya ,
tiap satu persatu ,
aku serahkan masalah aku pada Allah ,
bila Allah tunjuk jalan ,
aku tak boleh malas malas .
aku kena rajin ,
tahan nafsu yang sembilan tu . ok ? :)

bila aku bangkit ,
ada yang menjatuhkan .

anggaplah itu biasa ,
itu ujian .

Allah angkat darjat manusia melalui ujian ,
jangan lupa tau :)


doakan aku lepas tiap satu persatu ujian :)
Allah ujia apa yang kita mampu :)
jangan menyerah ye lin :)

baru baru ni .
aku perlu buat keputusan yang tak boleh dijangka ,
antara minat dan masa depan .

anggapkan saja rezeki kamu bukan di sini ye lin :)
Allah atur apa yang kamu mampu ,
Allah maha mengetahui .
masa depan kamu milik Allah
aku tahu dulu pernah,
engkau menangis ,
badmood sebab fikir tentang ni ,
sekarang ,
aku tahu engkau dah fikir masak masak ,
cara orang umur 21 tahun berfikir kan :)
senyum,

aku tahu engkau redha .
sebab ?
Allah dah atur yang paling baik .

rezeki yang Allah bagi juga Alhamdulillah ,
cukup ,
tak pernah kurang ,
tak pernah tak cukup ,

Alhamdulillah ,

sekarang pun ,
engkau dah tak stress stress lagi ,
kerja assignment pun alhamdulillah,
tinggal design je lagi :)

jangan kusut kusut dah ok ?


okaylah ,.nak sambung buat design ,

#last semester
#last subject assgnment
#last project .

inshaallah success .

1.senyum
2. jangan stress
3.bersyukur lah
4.jangan sedih pada perpisahan ni ye :)
5. saya sayang diri saya ,

No comments:

Post a Comment