Saturday, 30 November 2013

move on #secondstep

Setelah sekian lama tak kerja , duk menganggur kat rumah finally ,  pergi juga mintak kerja . kerja sebagai apa ? sebagai operator . nak pandang aku dengan sebelah mata ? sila.

Apa pandangan orang pada aku , itu jatuh ke hieraki ke dua . yang utama . aku kena cabar diri sendiri . as long as nama aku lin . aku mesti harus kuat . aku bukan lah manusia yang paling tabah dalam semua hal tapi sekurang nya aku perlu jadi apa yang aku fikir aku perlu untuk mampu .

Hari ni second day aku masuk kerja , makin dekat dengan dunia yang amat lah ganjil bagi aku . tapi aku steady lagi lah . lagak macam dah lama masuk . ya , kadang kadang , pura pura boleh jadi baik dalam satu satu hal.

Hari kedua aku makin mengerti . kenapa Tuhan hantar aku ke situ . aku jumpa pelbagai jenis manusia . kalau selama ni aku jumpa manusia yang tampak sempurna dimata manusia lain . kini aku jumpa satu dunia yang penuh dengan sifat kekurangan. Namun mereka masih mampu meneruskan hidup . ketawa ria . semua mereka jug ada rasa . cukup bukan ?

Kadang kadang didepan hanya ada satu jalan . yes , have no choice . bila rasa takada pilihan yang boleh dipilih . anggaplah itu jalan terbaik daripada tuhan.
Okaylah , doa kan aku , agar aku mampu tahan dua bulan .

Undilah lin . demi Negara . yeah!

#entry draft on 24 oct 2013