Tuesday, 26 August 2014

Masih okay.

Im fail in jpj test. Dalam keadaan tak bekerja. Duit simpanan makin kurang. Allah permudahkanlah.
Rezeki Allah yang pegang. Ya razzak. Permudahkanlah.

Masih kosong

Can you imagine ?

Aku rasa tak selesa nak makan kat rumah sendiri.

Hopefully , benda ni tak berlarutan lama. Amin.

Friday, 15 August 2014

Kosong.

.aku letih. Cukup letih . Bila hati yang selama ini aku jaga orang remukkan sekelip mata. Ya tuhan , apa ini khilaf dosa aku ? Yang kau nak balas pada aku. Ampun ya rabb, maaf atas ketelanjuran kata aku.

Ya Allah. Pedih sangat pedih dan cukup pedih bila hati aku di koyakcarik. Allah. Permudahkan lah , permudahkanlah ,permudahkanlah. Aku lalui jalan yg liku liku sampai aku rebah. Sampai aku terdiam bengang dan jadi bodoh. Aku dah tak boleh fikir apa yg dideoan ya tuhan . Permudahkanlah ya rahim.

Tuhan , tertolak ke doa aku ?

Melalui liku kehidupan yang perit jerih dalam jiwa yang ranap hancur.hati punah ranah.apa lagi yang mampu aku buat ? 

Apa esok pagi suasana jadi normal seperti takda apa yg berlaku.

Apa esok pagi aku akan dapat berita yg bakal merrmukkan hati aku lagi.

Atau
Apa pagi esok aku akan dapat berita yang mampu kembalikan lekuk senyum bahagia lagi ?

Tuhan , sungguh . Hidup ni rahsia. Aku langsung tak tahu apa apa tentang esok.

Berkali kali hati aku jerit kecil
Aku takut dan cukup takut nak menempuh esok.

Aku benar benar takut.
Tapi selalu di pesankan .
Allah itu ada sentiasa.

Itu .
Cuma itu
Kekuatan yang sentiasa aku pegang
.
Setiap masa

Allah, ringankann beban aku ya ?

Tak tertanggung dek hati kecil aku.

Semoga perit punah ranah ini tuhan balas dgn sebaik baik taqdir. Amin.

Thursday, 14 August 2014

Jatuh.

Assalamualaikum. Hopefully hari ni we'll be better than yesterday.  Bukan senang nak jatuh after rebah. Bukan senang nak lap airmata sendiri. Bukan senang nak kawal bengkak kat hati. Everythingssss Is not easy. tapi aku kena kuat. ALLAH . Betul eiqa cakap , kalau kita sendiri tak tolong diri kita siapa lg. Kalau nampak putaran hidup. Macam putaran roda. Sejujurnya aku  pada tahap yg paling bawah. Saat ni.  Aku tak suka keadaan ni .tapi siapa aku untuk melawan taqdir. Aku tak mampu. Sunnah tuhan siapa boleh lawan ? Rasa macam lagi teruk daripada kena dump. 

Dalam empat hal alhamdulillah sekarang tinggal 3 hal. Hati masih remuk ? Ya , masih. Tapi kau harus kuat kan ? .

Pasal kemalangan. Kecelakaan pada diri aku. Ini kali pertama aku rasa teruk sebab salah sendiri. Silap yang di sandarkan pada aku. Sapa mahu jadi bersalah menyakiti orang lain. Tentu tak ada. Takkan pernah ada.

Tak ada siapa menyalahkan aku atas apa yg disandarkan pada aku. Cakap macam aku tak mengaku salah bukan ? Kesilapan yang aku  lakukan. Tak pernah aku jangka aku akan lakukan kesilapan ini. Takkan pernah aku terfikir aku perlu lalui keadaan ini. Tak salahkan apa apa. Ini yang tuhan nak jadikan. Sedih .tapi mungkin sedih aku berbaloi . Syukurlah.

Aku tak salahkan tuhan . Cuma aku perlukan ihsan dari tuhan. Kasih sayang, dipermudahkan urusan. Itu yang aku perlu.dan aku perlu tengok hikmah dr tuhan. Rezeki juga. Yg dah lepas biarlah lepas.

Aku minta moga Allah permudahkan urusan aku yg kedepan. Yg ke belakang. Aku dah tempuh. Mati hidup semula pun aku tetap tak boleh padam apa yg berlaku. Tak suka tapi siapa aku ? Kan ?

Doakan aku.

Slowtalk

Ya Allah. Please forgive all my mistakes i've done.
Ya Allah. Sedikit demi sedikit. Aku belajar redha . Tapi ya Allah. Terlalu banyak beban aku ya Allah. Rabbi yassir wala tuassir ya Allah. Tak ada tempat lain untuk aku pinta. ALLAH. tolong permudahkan.

1. Keputusan temuduga. Aku terlalu berharap agar aku berjaya dlm temuduga tu. Semoga Allah permudahkan. Sepatutnya result tu dah keluar tapi sampai sekarang tak keluar lg.tanpa kabar berita. Kau permudahkanlah ya Allah.

2. Minggu depan test jpj and my confident level terletak di paras bawah sekali. ALLAH. ape yg perlu aku buat ?

3. Surat dari amaran loan belajar dah keluar.

Wednesday, 13 August 2014

Bad day

Post ni bukan untuk kalian.

Allah.
Aku nak cerita dengan Allah. Hari ni aku eksiden . Salah aku. Aku tak tahu nak  mengadu macam mana. Kalau aku tahu jadi. Aku takkan bawak kereta tu. ALLAH. Allah dengar kan apa aku mengadu. ? Aku betul2 sakit.  Ya Allah. Aku tahu. Segala musibah yg jadi sebab dosa dosa aku. ALLAH, ape hikmah semua ni. Aku sedihhhhh. Aku takut. Sebab ni ke aku tak dapat ambik lesen awal ? Aku dah lawan takdir ke ya Allah ? Allah :(

Kakak aku sampai kena cuci luka. ALLAH. semua salah aku. Kakak aku sikit pun tak marah atas apa yang jd. Allah. Lagilah aku sedih.
Sebab dosa aku. Sebab khilaf aku.Dia yg kena tanggung. ALLAH. kau dgr kan isi hati aku ? Kau faham kan apa yg aku rasa sekarang ?  Allah.

Ya Allah , kau tahu. Mak dgn adik beradik aku sikit pun tak marah. Semua pegang pada satu je. Qada, dan qadar dr engkau.  Ya Allah. Ampunkanlah aku. Keluarga aku. Allah. :(

Saturday, 9 August 2014

Monday, 4 August 2014

.

Aku tak tahu nak cerita macam mana apa yang aku rasa. 

1. Macam mana nak elak untuk terus buat dosa . Anyone ? Jawapan cliche . Taubat. Ye tahu. Taubat lah penutup segala perbuatan dosa. First step. Cemana nak taubat. Dah taubat buat lg. Hmm. Tak istiqomah . Allah tlg pegang hati aku. Tolong jaga hati aku. Iman tak kuat .jiwa perempuan aku rapuh. Kuatkanlah benteng taubat aku. Nak taubat. Tak nak buat dah. ALLAH tolong laaaaa
:( :( :(

2. Bukan nak mengeluh just nak bercerita. Pasal nak ambik lesen ni. Cerewet. I accept it. Cikgu ok cuma boleh aku cakap kurang kimia ? Hmm . Ade lagi 8 jam kena jadi pemandu berhemah. Pegang stereng pun aku main putar je.cemana nak test jpj next week kalau  cenggini. Dushhh. Sebenarnya ni la yang buat makan aku tak selera. Haih. Takde ke driving school masuk masuk test jpj konfem lulus ?

Ohhh Allah , please easier everything.

Dah nak masuk kerja ni.

Ok .
Take adeep long breath. Fuhhhhh.

Rabbi yassir wala tuassir .rabbi tamim bikhair. 

Lin bukan seorang yang gelabah kan ?
Allah uji setakat lin mampu je kan ?
Ingat lin.