Thursday, 14 August 2014

Jatuh.

Assalamualaikum. Hopefully hari ni we'll be better than yesterday.  Bukan senang nak jatuh after rebah. Bukan senang nak lap airmata sendiri. Bukan senang nak kawal bengkak kat hati. Everythingssss Is not easy. tapi aku kena kuat. ALLAH . Betul eiqa cakap , kalau kita sendiri tak tolong diri kita siapa lg. Kalau nampak putaran hidup. Macam putaran roda. Sejujurnya aku  pada tahap yg paling bawah. Saat ni.  Aku tak suka keadaan ni .tapi siapa aku untuk melawan taqdir. Aku tak mampu. Sunnah tuhan siapa boleh lawan ? Rasa macam lagi teruk daripada kena dump. 

Dalam empat hal alhamdulillah sekarang tinggal 3 hal. Hati masih remuk ? Ya , masih. Tapi kau harus kuat kan ? .

Pasal kemalangan. Kecelakaan pada diri aku. Ini kali pertama aku rasa teruk sebab salah sendiri. Silap yang di sandarkan pada aku. Sapa mahu jadi bersalah menyakiti orang lain. Tentu tak ada. Takkan pernah ada.

Tak ada siapa menyalahkan aku atas apa yg disandarkan pada aku. Cakap macam aku tak mengaku salah bukan ? Kesilapan yang aku  lakukan. Tak pernah aku jangka aku akan lakukan kesilapan ini. Takkan pernah aku terfikir aku perlu lalui keadaan ini. Tak salahkan apa apa. Ini yang tuhan nak jadikan. Sedih .tapi mungkin sedih aku berbaloi . Syukurlah.

Aku tak salahkan tuhan . Cuma aku perlukan ihsan dari tuhan. Kasih sayang, dipermudahkan urusan. Itu yang aku perlu.dan aku perlu tengok hikmah dr tuhan. Rezeki juga. Yg dah lepas biarlah lepas.

Aku minta moga Allah permudahkan urusan aku yg kedepan. Yg ke belakang. Aku dah tempuh. Mati hidup semula pun aku tetap tak boleh padam apa yg berlaku. Tak suka tapi siapa aku ? Kan ?

Doakan aku.

No comments:

Post a Comment