Tuesday, 11 November 2014

Doa kekal di hati saya

Dengan nama Allah yg maha pemurah lagi maha penyayang . Beberapa hari lepas saya sudah masuk ke angka baru . Dua puluh dua. Hidup saya masih sama. Tetap belum berubah. yang berubah cuma angka.

Enam november setiap tahun. Saya menghitung umur yang semakin hari semakin meningkat.

Bila umur saya meningkat secara tak sengaja umur ibu saya juga meningkat. Itulah yang sentiasa merisaukan saya.

Entah kenapa saat ini (121114 :415am) saya betul betul takut untuk kehilangan.

Dua puluh dua dan

; maafkan saya ya Allah atas setiap kelakuan tak sepatutnya. Saya banyak kali cuba mencari jalan pulang. Sampai sekerat jalan. Iman saya mula rapuh. Ya Allah tetapkanlah iman saya
Kurniakan lah saya pekerjaan dan rezeki yang tak putus2. Ampunkanlah saya ya Allah yang maha pengampun lagi maha menerima taubat. Kurniakan lah saya imam yang benar. Kurniakanlah saya rahmat dan nikmat .

Jadikanlah saya orang yang bersabar dan bertakwa ya Allah.

Kurniakanlah saya kebaikan di dunia dan alhirat. Jadikanlah saya seorang wanita muslimah yg mampu menjaga maruah diri .

Kurniakanlah saya suami yang soleh . Ilmu yang bermanfaat.

Hari ini , saya masih belum dapat offer kerja. Saya tak boleh bimbang dan putus asa. Saya harus usaha sampai saya berjaya.

Ya Allah , jadikanlah hati saya bersih , sebersih bayi yang baru dilahirkan.

No comments:

Post a Comment