Friday, 8 May 2015

All i need

Bagaimana nak jaga hati ya ?

Aku ada mengharap pada sesuatu.
Sesuatu milik Allah

Aku doa.
Aku minta pada Allah.

Semoga Allah terima doa aku.
Semoga Allah terima asbab aku betul betul perlukan benda tu.

Allah lebih kenal aku. Tapinya.

Insha Allah .
Kalau permintaan aku tu baik disisi Allah.
Allah mesti bagi.
Allah akan bagi.
Aku percaya.
.
Aku bukan nak belajar eskep pada kehidupan.

Tapi.

Aku perlu belajar berdikari.
Aku nak berhijrah.
Tiba masa aku kena kuatkan hati.

Aurat tu kena jaga.
Ipar duai bukan mahram aku. selamanya bukan.
Kurang lebih setahun.
Banyak mana dah dosa aku kena tanggung. (?)

Rezeki tu di dalamnya ada hak orang lain .
Ibu tu bukan lagi penanggung makan pakai aku .
Tapi dia bawah tanggung jawap aku.
Dah kurang lebih 10 bulan sepatutnya aku tanggung dia. 
Orang sekeliling aku tanggungjawab aku.

Nak hijrah dari kurang baik kepada baik dan lebih baik.

Allah dah buka laluan. Tapi aku belum jumpa pintu dia. Rasa nak menangis lah. Tapi rasa cuma rasa. Allah lebih tahu kan . ?

Sesiapa yang baca pos ni boleh tolong doakan aku ?

Terima kasih
:)