Friday, 1 May 2015

Fatihah untuk ayahanda

Tiga puluh april beberapa tahun yang lalu.

Dia menghadap ilahi.
Sang pencipta.

Pulang ke tempat asal.
Dari Allah kepada Allah.

Ya Allah.
Peluklah dia dengan penuh kasih sayang.
Sayanglah dia sebagaimana dia sayangkan Engkau wahai Allah.
Ampunkan dosa dia.
Rahmatilah ruhnya.

Yang tinggal di dunia dibawah sana cuma jasad.
Ruh diangkat.
Semoga Allah menerima ampun taubat dia.

Mungkin dia usaha nak baiki keadaan - tapi aku tak tahu

Mungkin dia nak adil pada tanggungjawab dia- tapi aku tak tahu

mungkin dia mengharapkan dia mampu nak buat yang terbaik sepanjang hayat dia - tapi aku tak tahu.

Terlalu banyak hal yang kita tak pernah tahu.

Cukuplah Allah yang tahu satu persatu tentang dia.

Allahu Rabbi ,
ampunkan dia.
Sayangi dia.
Angkatlah darjat dia.

Sebab ,
Dia hambaMu.

Dia,
Ayah aku.

Alfatihah..
Sungguh tak ada dendam .
Tak ada apa yang hendak diungkit.
Semuanya aturan Allah untukku.
Manusia tak diuji sia siakan ?

Cuma doa yang tak putus aku hadiahkan untukmu.
Semoga tenang di sana.

Alfatihah untuk ayahanda.
Sentiasalah tenang disana.

Alfatihah

____________________________

Nota tangan lin ;

Dunia ibarat persinggahan. Sama macam saya bermusafir , dan saya berhenti di bawah sepohon pokok.

Di bawah pohon saya teruji dengan serangga . ( yakni di dunia saya diuji. Untuk Allah tambah bekalan saya di destinasi saya nanti )

Ujian bukan untuk melemahkan.
Saya perlu tenang dalam pelbagai keadaan.

Menangis -Doa pada Allah
Suka -syukur pada Allah.
Bahagia - gembira pada Allah.
Sedih- mengadu pada Allah.

Tak ada kekuatan saya ni melainkan Allah yang kurnia kekuatan.

Tak ada apa yang membahagiakan saya melebihi saya sedar , saya tahu , saya bersyukur dengan apa yang Allah kurnia pada saya. Allah

Cukuplah Allah sebagai penolong dan sebagai pelindung.

Terima kasih kurniakan saya seorang guru. Yang ajar saya jadi setenang ini. ALLAH.terima kasih.

Subhanallah wabihamdih subhanallahil azim.

Terima kasih Allah
Terima kasih guru.

Terima kasih bonda .
Terima kasih keluarga.

Terima kasih Alam.
Terima kasih malaikat.
Terima kasih abdullah.

Terima kasih.
Alhamdulillah.
Alhamdulillah.
Alhamdulillah.