Saturday, 2 May 2015

Kemalangan

Aku terasa perlu aku taip ini. Semoga ini memberi kesedaran bukan kerana nafsu.

Kemalangan pajero dengan myvi.

Entah kenapa hati ni di rentap rasa sedih. Tak tahu kenapa. Lagi lagi tengok wajah amira . Anak mangsa tu.
...........................................................

Pemandu.

Entah. Selalu aku buat perumpamaan.

Saya tak salahkan pemandu.

Saya cuma tulis . Bukan untuk salahkan siapa siapa.

Bukan salah siapa siapa.
Ketentuan Allah yang bersalut hikmah.

Mintak cuba faham pun cukup.

________________________

Keadaannya sama seperti

Jasad dipandu nafsu.
Habis hancur semua. Kemalangan.

Kereta : jasad

Pemandu baik ; iman . Hati . Akal
Pemandu tak baik : nafsu.

Sebagaimana pemandu tak baik tu drive. Macam tulah nafsu. Suka pada benda buruk yang akhirnya memasukkan ke dalam api yang menjulang tinggi. (Neraka).

Stop.

Saja tanya.

Awak pandu dengan apa ? Hati iman atau akal ? Atau nafsu ?

Awak boleh tahu .
Tak perlu jawap pada saya.

Jawap pada diri sendiri.